مدیر کل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

بیش از 120 هزار معلول مجهول الهویه تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور

تعداد زیادی معلول مجهول‌الهویه تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور می باشند که این سازمان بابت نگهداری آنها در ماه مبلغ 650 هزار تومان هزینه می‌کند.

رامین رضایی، مدیر کل دفتر توانبخشی و مراقبت سازی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: 120 هزار و نهصد نفر معلول مجهول‌الهویه تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور می‌باشند که از طریق شهرداری و اورژانس‌های اجتماعی به مراکز تحت پوشش این سازمان معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: اغلب این افراد دارای بیماری‌های روانی مزمن بوده و یا سالمند دارای معلولیت هستند که به دلیل مشکلاتی که داشته‌اند از سوی خانواده طرد و در سطح شهر رها شده‌اند.

رضایی افزود: برخی از این افراد دارای ماهیت و شناسنامه بوده و تعدادی از آنها مجهول‌الهویه هستند و سازمان هیچ اطلاعاتی در خصوص آنها ندارد که از طریق مراکز تحت پوشش برای این افراد شناسنامه تهیه شده است.

وی تصریح کرد: ستاد هدفمندی یارانه‌ها برای این اشخاص مانند افراد عادی مبلغ 45 هزار تومان یارانه در نظر گرفته که به حساب سازمان بهزیستی و مراکز نگهداری واریز می‌نماید همچنین سازمان بهزیستی نیز مبلغ 310 هزار تومان یارانه به مراکز برای نگهداری این افراد می پردازد.

رضایی اظهار داشت: این افراد به دلیل آنکه مجهول‌الهویه هستند فاقد خانواده و سرپرست می‌باشند و به همین جهت از سهم آوره‌ی خانواده نیز محروم خواهند بود و هزینه نگهداری آنها در مراکز مبلغ 650 هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما به دولت این است که با توجه به فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مبلغی را به عنوان نگهداری از این افراد به سازمان اختصاص دهد تا بتوانیم بخشی از هزینه‌ها را به این وسیله جبران نماییم.


انتهای‌پیام/

برچسب ها: معلول ، بهزیستی ، هزینه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار