کرمانشاه/برای 2 برابر شدن تولیدات کشاورزی استان:

به 15 هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برای افزایش تولیدات کشاورزی استان به دو برابر تولیدات فعلی به حدود 15 هزار میلیارد تومانتسهیلات و اعتبارات نیاز است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


علی اشرف منصوری گفت: هدف گذاری شده تا پایان سال 1396 تولیدات بخش کشاورزی استان از3.9 میلیون تن فعلی به4.8 میلیون تن افزایش یابد.

وی افزود: بر اساس این برنامه تولیدات زراعی استان از3.1 میلیون تن به5.5 میلیون تن، تولیدات باغی از326 هزار تن به1.8 میلیون تن، تولیدات دام وطیور از 393 هزار تن به 977 هزار تن و تولیدات آبزیان از 14 هزار تن به 60 هزار تن افزایش می یابد.

وی بیان داشت : برای ارتقاء تولیدات زراعی استان بیشتر به دنبال افزایش عملکرد و بهره وری هستیم، به گونه ای که هدف گذاری شده تولید گندم آبی استان از 4400 کیلو در هکتار به 7800 کیلو و تولید گندم دیم از 1100 کیلو به 2500 کیلو افزایش یابد.

منصوری گفت: در بخش باغبانی نیز علاوه بر افزایش تولیدات به دنبال افزایش سطح باغات از 41 هزار هکتار فعلی به 97هزار هکتار هستیم.

وی افزایش ضریب مکانیزاسیون از1.01 به 1.14 را از برنامه ها برای این بخش عنوان کرد.

منصوری توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار از 50 هزار هکتار به 200 هزار هکتار، یکپارچه سازی اراضی، استفاده از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی برای آموزش و ترویج، مدیریت عوامل خسارت زا (کنترل آفات و علفهای هرز)، ساماندهی چاه های آب کشاورزی، توسعه و ترویج بیمه محصولات کشاورزی و توسعه تولیدات گلخانه ای را از راهبردهای تعیین شده برای افزایش دو برابری تولیدات کشاورزی استان عنوان کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه ادامه داد: در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی نیز افزایش ظرفیت واحدهای فراوری از 731 هزار تن موجود به حدود1.2 میلیون تن پیش بینی شده است.

منصوری گفت: برای تحقق این هدف گذاری به حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبارات دولتی و حدود 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز است.

منصوری گفت: در حال حاضر موانعی بر سر راه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی وجود دارد که امیدواریم مرتفع شود/س.

برچسب ها: کرمانشاه ، برابر ، هزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.