معرفی "بنگاههای اقتصادی برتر" کشور در پنجمین جشنواره ملی "بهره وری"

همزمان با آیین بزرگداشت روز ملی بهره وری و در پنجمین جشنواره ملی بهره وری کشور، بنگاهای اقتصادی ،بازرگانی،خدماتی و صنعتی برتر که طی یک دوره پنجساله گذشته ، بیشترین بهره وری را داشته اند، معرفی و به آنها تندیس ملی بهره وری اهداء خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از رابط عمومی پنجمین جشنواره ملی بهره وری کشور؛ آیین بزرگ داشت روز ملی بهره وری و پنجمین جشنواره ملی بهره وری ؛ 31 اردیبهشت ماه با حضور مقامات ارشد کشور ، صاحبان بنگاه های اقتصادی برتر کشور و همچنین مسئولان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی، در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

در مراسم روز ملی بهره وری ، علاوه بر اعطای لوح های تقدیر تجربیات موفق ارتقای بهره وری، به موفق ترین و برترین شرکت های حاضر در جشنواره، تندیس ملی بهره وری اهداء خواهد شد  
فرشید شکرخدایی دبیر جشنواره ملی بهره¬وری در این باره گفت: در پنجمین جشنواره ملی بهره وری ، شاخص های بیش از هزار و300 بنگاه اقتصادی کشور در 35 گروه صنعتی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 150 پروژه ارتقاء بهره وری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و پیش بینی می شود این رقم تا 10 اردیبهشت به 300 پروژه افزایش یابد، افزود: از تاریخ  12 تا 16 اردیبهشت ماه ، بطور همزمان ، داوری آنلاین این پروژه ها  از سوی 3 هزار داور انجام می شود .

 دبیر جشنواره ملی بهره وری اضافه کرد : پیش بینی می شود امسال بین 30 تا 40 بنگاه اقتصادی بتواند امتیازات لازم برای دریافت لوح و تندیس جشنواره را  کسب کند.

شکر خدائی گفت:در این مراسم ، شرکت ها ، بنگاهها و واحد های صنعتی و اقتصادی برتر کشور که بهترین بهره وری را در حوزه های مختلف تولیدی و اقتصادی داشته اند ، معرفی و تندیس ویژه جشنواره به آنها اهداء می شود. 

وی افزود: در بخش "ارزیابی تجارب موفق ارتقا بهره وری" ؛  بنگاه های اقتصادی که در طول سال گذشته پروژه های بهبودی را برای افزایش بهره وری و عملکرد اجرا کرده اند، با ارسال حداکثر سه پروژه موفق خود به دبیرخانه جشنواره ، در این بخش شرکت کردند. 

گفتنی است هر بنگاه اقتصادی در جایزه ملی بهره وری حداکثر 400 امتیاز و در جایزه ملی ارزیابی تجارب موفق نیز به ازای هر پروژه حداکثر 200 امتیاز می تواند به دست آورد، بنابراین در مجموع دو مرحله هر بنگاه اقتصادی می تواند 1000 امتیاز کسب نماید و نهایتاً تندیس ملی بهره وری به بنگاهائی که بالاترین امتیازها کسب کنند اهداء می شود .

دبیر جشنواره ملی بهره وری  در ادامه از برخی از امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان بهره وری انرژی(سابا) خبر داد و گفت:جشنواره ملی بهره وری و سازمان بهره وری انرژی ایران به منظور کمک به ارتقای بهره وری به ویژه بهره وری انرژی در کشور ، تفاهم نامه همکاری را امضا کردند.

شکرخدائی ؛ برگزاری مستقل جایزه ملی بهره وری انرژی با همکاری سازمان بهره وری انرژی ، انتشار سالنامه آمار بهره وری انرژی کشور ، انتشار و توزیع کتاب تجربیات موفق ارتقای عملکرد و بهره وری انرژی در گروه های مختلف تولیدی در سطح کشور به صورت سالیانه و سیاستگذاری در زمینه تعریف برخی مزایا و ویژگی ها برای شرکت های برتر در جشنواره در زمینه مدیریت مصرف انرژی از جمله مفاد این تفاهم نامه بیان کرد.

شکر خدائی از امضای تفام نامه با وزارت جهاد کشاورزی هم خبر داد و گفت: آغاز به کار بخش کشاورزی جشنواره با چتر حمایتی وزارت جهاد کشاورزی ، ارایه مقادیر شاخص های بهره وری برای تمامی زیر بخش های کشاورزی که در جشنواره ملی بهره وری حضور می یابند و اطلاع رسانی و معرفی عوامل و مراحل اجرایی جشنواره و توصیه به بنگاه های اقتصادی فعال بخش کشاورزی جهت حضور در جشنواره توسط وزارت جهاد کشاورزی از جمله مفاد این تفاهم نامه است .

شکر خدائی در ادامه به مهم ترين اهداف برگزاری جشنواره ملي بهره وري  اشاره کرد  و گفت : توسعه نظام جامع سنجش و اندازه گيري بهره وري دركشور، ايفاي نقش پيش برنده در افزايش بهره وري سازمان ها و شركت هاي كشور، تشويق بنگاهها براي اندازه گيري و تجزيه و تحليل شاخص هاي بهره وري و انجام پروژه هاي بهبود با بهره گيري از مدل مديريت بهره درسرآمد ، افزايش توان رقابت پذيري سازمان ها و شركت هاي ايراني در محيط كسب و كار بين المللي و همچنين افزايش سازگاري آن با بازارهاي جهاني، ايجاد ساختاراطلاعاتي مناسب جهت توسعه فعاليت ها و بهينه كاوي در سطح ملي و بين المللي، شناسايي و تجليل از بهره ورترين و پرتلاش ترين سازمان ها، شركت ها و مديران كشور ، از ويژگي هاي برتر جشنواره ملي بهره وري است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار