آتشفشانی عظیم قاره آمریکا را ذوب می‌کند + تصاویر

دانشمندان هشدار می‌دهند که یک آتشفشان عظیم در قاره آمریکا می‌تواند بخش عظیمی از این قاره را در صورت فوران زیر مواد مذاب غرق نماید.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان هشدار می‌دهند، آتشفشان واقع در قاره آمریکای شمالی در منطقه یلوستون در صورت فوران می‌تواند بیشتر مناطق این قاره را زیر خاکستر و انبوه مواد مذاب قرار دهد.


 
گفتنی است؛ آخرین فوران این آتشفشان در حدود 70هزار سال پیش رخ داده است.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، زمین شناسان با بررسی دقیق این آتشفشان وسعت آن را 2.5 برابر بیشتر از تخمین‌های قبلی اندازه گیری نموده اند.


 
کارشناسان اعتقاد دارند، این آتشفشان بزرگترین آتشفشان در کره زمین است.
 
دانشمندان با مطالعه و تجزیه و تحلیل آب و گازهای موجود در منطقه و رسوبات بجا مانده دو فوران آتشفشانی اولین بار 2.1 میلیون سال پیش و دومی 1.3 میلیون سال پیش را برای این آتشفشان تخمین زده اند.


 
دانشمندان با وجود خاموش بودن این آتشفشان برای قرن‌های متمادی انواع دستگاه‌های ردگیر علائمی مانند ارتعاش و همینطور حسگرهای بررسی گازهای محیط را در اطراف این پارک ملی فعال نموده اند.


 
دانشمندان معتقد هستند که مسدود بودن برخی از راه های تبادل هوا بین اعماق این کوه و فضای آزاد می توانند سبب فوران مجدد آن شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۶:۴۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
همه ی مردم مشکلاتی در زندگیشون دارن الان خود ایشون که این کارا رو انجام میدن و سختی میکشن بالاخره یه روزی میرسه که ایشون دیگه سختی نمی کشه و در صلح و آرامش و خوبی زندگیشو میکنه.......... .درک کنید .
لطفا منو لایک مثبت بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۰:۳۸ ۱۵ دی ۱۳۹۶
ممنون ولی من آخر نفهمیدم این آتشفشان فعاله یا خیر با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۰:۳۸ ۱۵ دی ۱۳۹۶
ممنون ولی من آخر نفهمیدم این آتشفشان فعاله یا خیر با تشکر
آخرین اخبار