آیت‌الله محسنی گرکانی:

سبک زندگی فاطمی باید الگوی بانوان باشد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: مقام معظم رهبری از روز زن و مقام زن تجلیل فراوان نمودند و در فرازی از سخنانشان فرمودند اگر می‌خواهیم نگاه ما به مسئله زن سالم، منطقی، دقیق و راهگشا باشد باید از افکار غربی در مسائلی نظیر اشتغال و برابری کاملاً فاصله بگیریم که البته اشتغال و مدیریت مادام که با مسئله اصلی خانواده منافاتی پیدا نکند ایرادی ندارد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، همزمان با فرا رسیدن میلاد فرخنده سیده زنان بهشت حضرت فاطمه زهرا(س) جنشی با حضور کارکنان زن در دیوان عالی کشور برگزارشد.

آیت‌الله محسنی گرکانی ضمن تبریک میلاد بانوی دو عالم سیده زنان جهان حضرت فاطمه(س) و روز مادر اظهارداشت: سبک زندگی فاطمی باید الگوی زندگی بانوان باشد و این یکی از امتیازات اسلام است که برنامه‌های تابناک زندگی شخصیت‌های مهم و تاثیر گذار که طلوع و ظهور پیدا می‌کنند را ارائه می‌دهد.

رئیس دیوان عالی کشور اضافه کردند: بیستم جمادی الثانی مصادف است با تولد حضرت فاطمه ریحانه النبی و پاره تن پیامبر عظیم الشان اسلام و همچنین میلاد با برکت حضرت امام(ره) بینانگذار جمهوری اسلامی ایران و این هم یکی از امتیازات حضرت امام(ره) می‌باشد که میلادش قرین شده با میلاد جده‌اش حضرت فاطمه زهرا(س).

آیت‌الله محسنی گرکانی ضمن قرائت سوره مبارکه کوثر اظهارداشت: خداوند در این سوره خطاب به پیامبرش می‌فرماید: ما به تو کوثر عطا کردیم و مفسرین هم مصداق کوثر را فاطمه(س) می‌دانند چرا که حضرت فاطمه پاره تن پیامبر است بنا به فرمایش خود حضرت.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) در نزد عموم مسلمانان جهان بر‌ترین و والا‌ترین بانوی جهان است. با توجه به عصمت، معصومیت و معنویت عالی آن حضرت با عنوان سیده زنان عالم که عالیترین صفات برجسته را در زندگی کوتاهش به جهانیان نشان داده همانند تقوا‌، عفت، پاکی، مجاهدت، خانه داری، شوهر داری و حضور در مهم‌ترین عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی که این بانوی گرانقدر با این اوصاف باید الگوی زنان و بانوان محترمه جامعه اسلامی باشد.

آیت‌الله محسنی گرکانی افزود: مقام معظم رهبری «مدظله العالی» از روز زن و مقام زن تجلیل فراوان نمودند و در فرازی از سخنانشان فرمودند: اگر می‌خواهیم نگاه ما به مسئله زن سالم، منطقی، دقیق و راهگشا باشد باید از افکار غربی در مسائلی نظیر اشتغال و برابری کاملاً فاصله بگیریم که البته اشتغال و مدیریت مادام که با مسئله اصلی خانواده منافاتی پیدا نکند ایرادی ندارد.

وی تصریح کرد: اگر به این نکات مهم نگاه کار‌شناسانه داشته باشیم خیلی از مسائل جامعه قابل حل خواهد بود و مسئولین و مخصوصاً بانوان محترمه باید اهمیت بیشتری به این امور از خود نشان دهند. چرا که زن یک رکن اصلی خانواده است.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: نگاه غربی‌ها به زن یک نگاه مادّی است و زن را یک وسیله تلقی می‌کنند در حالی که مقام زن در اسلام خیلی والاست لذا بخاطر همین است که بعضی از کار‌ها در شان زنان نیست و با ظرفیت زن سازگاری ندارد که امیدواریم جامعه اسلامی و خاصه بانوان بسیار ارزشمند قدر اینجایگاه رفیع خود را بدانند و همیشه زندگی بانوان اسوه اسلامی را الگوی زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار