رشت /

ارتقای جایگاه گمرکی ایران در عرصه بین المللی

گمرک ایران علاوه بر تعامل با کشورهای همسایه ، همکاری مشترک با تمامی سازمان های مرتبط تجاری و گمرکی بین المللی را در رأس اولویت های کاری خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، مشاور رییس کل گمرک ایران در سفر به گیلان با اشاره به ارتقای جایگاه گمرک کشورمان در ارزیابی سازمان های بین المللی در چند ماه گذشته ، راه اندازی سامانه گمرک الکترونیک را مکمل سیاست های بین المللی گمرک ایران اعلام کرد.

محمدحسین باغ عنایت با اشاره به اینکه ایران با ۱۵ کشور همسایه است و دارای مرز طولانی آبی و خاکی است و تعامل تجاری و گمرکی خوبی با این همسایگان دارد افزود: با الکترونیکی شدن سامانه های گمرکی ، روند صادرات و واردات کالا تسهیل و تسریع شده و در نهایت موجب افزایش ارزش افزوده کالاها می شود.

وی از راه اندازی گمرک امانات پستی ، کاهش اسناد گمرکی ، کاهش زمان فرایند انجام خدمات گمرکی ، جلوگیری از معطلی کالاهای مشابه صادر شده قبلی برای اخذ دوباره مجوز استاندارد ، کاهش هزینه صادرات و واردات خبر داد و یادآور شد: برون سپاری برخی از فعالیت ها در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی از جمله برنامه های گمرک ایران در سال 193 است.

مشاور رییس کل گمرک ایران با اشاره به احیای مسیر جاده ابریشم و تعامل گمرکی با ۲۴ کشور واقع در این مسیر تاریخی ، ایجاد سامانه یکپارچه مدیریتی صادرات و واردات را لازمه گسترش فعالیت های گمرکی در امر تسهیل تجارت خارجی اعلام کرد.

انتهای پیام


برچسب ها: ارتقا ، جایگاه ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.