جاي خالي زنان در سريال‌هاي ايراني

"فاطمه گودرزي" از بازيگران سينما و تلويزيون به بهانه فرارسيدن روز زن از تجربه نقش آفريني خود در مجموعه‌هاي زن محور شبكه سه سيما همچون "درد سر والدين" و "ترانه مادري" گفت.

 به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه  خبرنگاران به نقل از رسانه ملی؛ فاطمه گودرزي بازيگر سريال "ترانه مادري" كه نقش مادري هميشه نگران را در اين مجموعه بازي مي كرد، درباره علت حضورش در اين سريال گفت:

براي يك بازيگر در انتخاب نقش آنچه بيش از همه اهميت دارد، فيلمنامه و داستان كار است. قصه ترانه مادري جذابيت هاي زيادي داشت. مهم تر از همه اين كه آقاي سهيلي زاده به عنوان كارگردان اين سريال را هدايت مي كردند. ايشان كارشان را به خوبي بلدند و مي دانند هدفشان چيست و از كار چه مي خواهند.

وي در همين رابطه ادامه داد: كارگرداني آقاي سهيلي زاده نقش موثري در جذابيت و استقبال از مجموعه داشت. ايشان نسبت به شخصيت هاي داستان اشراف كاملي داشتند. آن ها را به طور كامل مي شناختند و همه فاكتورها را در زمان ساخت سريال در نظر مي گرفتند.

اين بازيگر با اشاره به نقش خود در سريال ترانه مادري توضيح داد: نقشي كه در ترانه مادري بازي مي كردم، مثل همه مادران ايراني دلشوره ها و نگراني هاي خاص خود را نسبت به اعضاي خانواده به ويژه فرزندش داشت. به خصوص اين كه پويا پسر واقعي او نبود و همين مساله مسئوليتش را در مراقبت از او بيشتر مي كرد و وسواس بيشتري در تربيت پويا به خرج مي داد. همچنين جذابيت هاي خود قصه وفراز و فرودهايي كه در كار اعمال شده بود، همگي باعث مي شد تا بينندگان زيادي كار را دنبال كنند.

گودرزي درباره علت بازنمايي هاي غيرمحوري زنان در سريال هاي ايراني بيان داشت: متاسفانه يكي از مشكلاتي كه ما در حوزه سريال سازي داريم اين است كه زنان در خانواده نقش و حضور محوري دارند و نبودشان كاستي ها و لطمه هاي زيادي را به زندگي وارد مي كند اما در سريال ها اين محوريت آنطور كه شايسته است ديده نمي‌شود و سريال بيشتر فضايي مردانه دارند. شايد علت اصلي اين مساله را مي توان در اين نكته جست و جو كرد كه بيشتر نويسندگان سريال ها مرد هستند.

وي براي محوريت يافتن زنان در سريال هاي تلويزيوني راهكاري ارائه كرده و افزود: به نظر من بايد در هنگام نگارش و پردازش داستان بايد به مقوله روان‌شناسي زنان و جايگاه و نقش او در جامعه توجه اساسي داشت. تجربه نشان داده مجموعه هايي كه به اين اصل توجه كرده اند معمولا در جذب مخاطب هم موفق بوده اند.

گودرزي كه در سريال "دردسر والدين" (محصول شبكه سه سيما) هم نقش يك مادر را ايفا كرده است، داستان و سوژه اين سريال را هم نو و تجربه نشده دانسته و گفت: يكي از دلايل استقبال از مجموعه دردسر والدين قصه نو و جديد اين سريال بود. داستان زن و شوهري كه جدا از هم زندگي مي كنند. هر كدام چند فرزند دارند و نمي دانند كه تكليفشان چيست و در سردرگمي به سر مي برند. گذشته از اين دردسر والدين ماجراهاي طنز زيادي را در دل داستان اصلي دربرمي گرفت، درام و قصه خاصي داشت و همين ها هم در موفقيت سريال موثر بود.

گودرزي كه مادر وي اين روزها در بيمارستان بستري است، بهترين هديه به مادرش را فراهم كردن امكاناتي براي بهبود شرايط جسماني او دانست.


انتهای پیام/

برچسب ها: سریال ، شبکه ، سینما ، گودرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار