سنندج/

اعتماد سازی ، زمینه مشارکت کردستانی های مقیم خارج از کشور در توسعه استان

استاندار کردستان گفت: باید با اعتمادسازی شرایط بازگشت ایرانیان و کردستانی های مقیم خارج از کشور را فراهم و از پتانسیل های علمی و عملی آنها در عرصه های مختلف به نحوه مناسب در مسیر توسعه استان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،زاهدی گفت: خوشبختانه با راه اندازی شورای استانی ایرانیان مقیم خارج از کشور در استان کردستان اقدامات مناسبی برای فراهم کردن شرایط جذب و بازگشت این افراد مهیا شده و به تدریج تدابیر لازم برای جلب اعتماد آنها برای حضور در عرصه های مختلف در کردستان بوجود خواهد آمد.
وی افزود:در مجموع باید در قالب سه هدف کلی سرمایه گذاری، مباحاث عاطفی و استفاده از توان علمی و فرهنگی ایرانیان خارج از کشورر به منظور فراهم ساختن شرایط بازگشت و جلب همکاری آنها را پیگیری کرد.
استاندار کردستان اضافه کرد: نباید تنها به فکر استفاده از توان اقتصادی ایرانیان و کردستانی ها مقیم خارج از کشور برای مشارکت در توسعه استان باشیم بلکه باید از تمام پتانسیل های موجود به ویژه در بحث ظرفیت های علمی و فرهنگی آنها نیز نهایت استفاده را به عمل آوریم.
زاهدی با بیان اینکه بکارگیری ظرفیت های نخبگان علمی داخلی برای برقراری ارتباط سازنده با ایرانیان مقیم خارج از کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت:در زمینه فرصت های سرمایه گذاری در بخش اقتصادی کردستانی های مقیم خارج از کشور باید ستاد تسهیل سرمایه گذاری استان نسبت به تسریع در روند رسیدگی به درخواست های آنها تلاش خود را مضاعف کند.
وی افزود: سفارتخانه ها و کنسولگری های کشورهای همسایه می توانند نقش مهمی در شناسایی و جلب ایرانیان و کردستانی های مقیم خارج از کشور داشته باشند که بایستی در این زمنیه رایزنی های لازم از سوی شورای استانی ایرانیان خارج از کشور صورت گیرد.
استاندار کردستان با اشاره به لزوم ساماندهی بسته های سرمایه گذاری جهت ارائه به کردستانی های مقیم خارج از کشور خاطرنشان کرد: باید توسعه صنایع دانش بنیان هدف اصلی در این زمنیه باشد تا  از ظرفیت های موجود برای توسعه استان استفاده شود.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.