در "راديو اقتصاد "بررسي مي شود؛

نقش زنان شاغل و نقش حقوق ماهيانه آنها در زندگي

برنامه "بامداد اقتصادي" اين هفته به مناسبت ميلاد حضرت زهرا سلام الله عليها و گراميداشت روز زن با محوريت نقش حقوق و درآمد ماهيانه زنان شاغل در چرخش چرخ زندگي از راديو اقتصاد پخش مي شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي راديو اقتصاد، زنان به عنوان یک قشر اجتماعی نیمی از جمعیت فعال کشور را تشکیل می دهند .

در جامعه امروز زنان نیز همپای مردان در عرصه های مختلف اجتماعی فعالیت می کنند و دیده شده که در بیشتر مشاغل حتی مشاغل سخت که پیش تر تصور می شد فقط مردان قادر به انجام آنها هستند، زنان نیز فعالیت می کنند و مسوولیت های مهم و کارآمد را برعهده دارند.

در برنامه بامداد اقتصادي اين هفته از 30 فروردين ماه با توجه به اينكه وظایف زنان امروز به مراتب بیشتر از گذشته است و در همه مشاغل شاهدیم که زنان در کنار مردان مشغول کسب وکار هستند نقش اين بخش فعال در اقتصاد جامعه مورد بررسي قرار مي گيرد.

در جامعه كنوني زنان پزشک، مهندس، معلم، پرستار، کارمند، پلیس، منشی، اپراتور، میهماندار هواپیما، مشاور املاک، آژانس مسافربری، فروشنده، راننده تاکسی، قصابی و... شغل های معمول و غیر معمولی است که این روزها خانم ها در آن فعالیت می کنند.

زنی که تا دیروز فقط در خانه فعالیت می کرد و عهده دار خانه داری و همسر داری بود و تنها دغدغه اش به چگونگی تربیت فرزندان معطوف می شد، امروز علاوه بر مسوولیت های پیشین باید در محیط اداره نیز به عنوان یک فرد کاری و پرتوان حضور داشته باشد و در راستای حفظ نقش خود به عنوان یک فرد مستقل در جامعه بکوشد در برنامه "بامداداقتصادي" اين هفته نقش زنان شاغل در جامعه و اينكه اين زنان حقوق خود را چگونه خرج كنند بررسي مي شود.

گفتگو با خانم هايي كه مشاغل خاص دارند و در جامعه اثرگذارند نيز يكي از بخش هاي اين برنامه است.

اين برنامه هر روز به جز جمعه ها ساعت 06:30 از شبكه اقتصاد برروي موج اف ام رديف 98 مگاهرتز تقديم شنوندگان مي شود.


انتهای پیام

برچسب ها: رادیو ، اقتصاد ، معلم ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار