کنعانی‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دستاورد نزدیک شدن ایران و روسیه دور شدن آمریکا از منطقه است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: نزدیک شدن ایران و روسیه در زمینه همکاری‌های سیاسی می‌تواند افقی را در مقابله با زیاده‌طلبی‌های آمریکا در منطقه ایجاد کند.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مبارزه ایران و روسیه با هژمونی آمریکا در منطقه، گفت: ایران و روسیه در یک جبهه کنار هم در مقابل هژمونی آمریکا در منطقه در حال مبارزه هستند.

وی ادامه داد: این مبارزه با استکبار آمریکا همکاری‌های سیاسی، اقتصادی در سطح بین‌الملل به ویژه در مسائل منطقه‌ای مانند سوریه و عراق را می‌طلبد و این روند با توجه به همکاری‌های استراتژیکی که بین ایران و روسیه وجود دارد از جمله بحث فن‌آوری هسته‌ای و نیروگاه بوشهر و بعضی از پروژه‌های مشترکی که بین این دو کشور در جریان است مواضع مشترکی را بین روسیه و کشورمان به همراه می‌آورد.  
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: حضور روسیه در شورای امنیت به عنوان کشوری که حق وتو دارد و در مذاکرات 1+5 که می‌بینیم در آن همواره مانع از زیاده طلبی‌های آمریکا می‌شود نشان می‌دهد روابط ایران با روسیه از اهمیت خاصی برخوردار است.  

کنعانی مقدم در پایان خاطر نشان کرد: نزدیک شدن ایران و روسیه در زمینه همکاری‌های سیاسی می‌تواند افقی را در مقابله با زیاده‌طلبی‌های آمریکا در منطقه ایجاد کند. 

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار