آيت الله هاشمي رفسنجاني:

زندگاني حضرت زهرا(س) براي زنان مسلمان درس است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: زندگي حضرت زهرا(س) را بخوانيد كه چگونه در فضاي خانه مادري مهربان و همسري فداكار و در جامعه به عنوان بانويي محدثه، راهنماي فردي و اجتماعي مردم بودند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ "آيت الله هاشمي رفسنجاني" در سالروز فرخنده ميلاد حضرت فاطمه(س)، در ديدار مديران و كاركنان مجمع تشخيص مصلحت نظام، حضرت زهرا (س) را اسوه زنان جهان دانست و با تأكيد بر جايگاه علمي، عرفاني و عاطفي آن بانوي بزرگوار در اسلام، گفت: پيامبر مكرم(ص) كه گل سرسبد آفرينش بودند، در مقابل فاطمه(س) خضوع داشتند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار كه كاركنان زن مجمع نيز حضور داشتند، با تبريك روز زن، خطاب به آنها و همه زنان مسلمان، گفت: زندگي حضرت زهرا(س) را بخوانيد كه چگونه در فضاي خانه مادري مهربان و همسري فداكار و در جامعه به عنوان بانويي محدثه، راهنماي فردي و اجتماعي مردم بودند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگر سخنانشان با تشريح اوضاع اقتصادي كشور در سال‌هاي اخير، كارمندان را قشر مظلوم جامعه خواند و گفت: كارگران و كارمندان در فراز و فرود قيمت‌ها، بيشتر از اقشار ديگر آسيب‌پذير هستند.

وی با اشاره به طرح هدفمندي يارانه‌ها و سوابق مطالعاتي آن در دولت‌هاي پس از انقلاب، گفت: اگر مرحله اول اين طرح درست اجرا و سهم توليد پرداخته مي‌شد، شاهد رونق اقتصادي و رضايت مردم بوديم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، صرفه‌جويي در مصرف سوخت را از اهداف اوّليه طرح هدفمندي يارانه‌ها خواند و افزود: تاكنون مردم و دولت به خاطر سؤ مديريت‌هاي گذشته، از اين طرح سودي نبرده‌اند و اميدواريم اجراي آن در شرايط فعلي به گونه‌اي باشد كه منافع كشور فراهم شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با مقايسه قيمت حامل‌هاي انرژي در ايران و كشورهاي همسايه گفت: اجراي بد و ناقص قوانين، آتشي را به خرمن منافع مملكت مي‌‌اندازد كه دودش به چشم مردم مي‌رود. ‌

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تشكر از كاركنان مجمع تشخيص مصلحت نظام، به برنامه‌هاي سال جاري اشاره كرد و با تأكيد بر وظايف سنگين مجمع در تدوين سياست‌هاي كلي و رفع موارد اختلافي و امور نظارت مجمع بر حسن اجراي سياست‌هاي كلي نظام، گفت: اميدواريم در سال جاري بتوانيم بهتر به وظايف خود عمل كنيم.

وی در مقايسه شرايط دولت فعلي با دولت پس از جنگ، گفت: موانع خارجي و مانع تراشي¬ها و هياهوهاي داخلي، حركت دولت براي رسيدگي به امور جاري كشور را كند مي‌كند، امّا اميدواري مردم و دولت بهترين سرمايه براي تأثيرگذاري تدبير در برنامه‌هاست.

در آغاز اين ديدار، حجت‌الاسلام والمسلمين عباسي فر، به نمايندگي از كاركنان، مديران و مشاوران مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تبريك ميلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، ابراز اميدواري كرد مجموعه تشكيلات مجمع تشخيص مصلحت نظام اعم از دفتر رييس، دبيرخانه و مركز تحقيقات استراتژيك تحت رياست مدبرانه و مقتدرانه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بتوانند بهتر از قبل در خدمت تحقق اهداف والاي نظام جمهوري اسلامي ايران باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار