فتح‌الله‌زاده: می‌روم تا واعظ آشتیانی بیاید و استقلال را ۲۰ سال عقب ببرد

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: من می‌روم تا فردی همانند واعظ آشتیانی بیاید و استقلال را همانند گذشته ۲۰ سال عقب ببرد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، علی فتح‌الله‌زاده، درباره انتشار لیست قرارداد مربیان و بازیکنان استقلال عنوان کرد: نقطه قوت این لیست آن است که قراردادی که با بازیکنان بسته‌ایم و آنچه به سازمان لیگ ارائه کرده‌ایم یکی است و تناقضی در آن دیده نمی‌شود. قرارداد ما شفاف است و خوشحالم که سلامت کاری ما مشخص شد.

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: می‌توانید از سازمان لیگ نیز استعلام بگیرید تا مشخص شود قرارداد باشگاه استقلال مشکلی نداشته است. انتشار این لیست نشان داد که ما پول زیرمیزی به کسی ندادیم.

وی خاطرنشان کرد: حالا که لیست دریافتی استقلال و پرسپولیس اعلام شده باید تیم‌های بزرگ دیگر مانند سپاهان و تراکتورسازی هم ارقام دریافتی اعضای خود را منتشر کنند. نباید به انتشار لیست تیم‌های فجر سپاسی، داماش و... اکتفا کرد و باید همه تیم‌های مدعی لیست قراردادشان را منتشر کنند. من با مدرک و سند ثابت می‌کنم که دو، سه تیم شهرستانی بیش از استقلال و پرسپولیس خرج کرده‌اند و بودجه داشتند.

فتح‌الله‌زاده درباره اینکه 5 میلیارد بیشتر از پرسپولیس هزینه کرده‌اند، اظهار داشت: از نظر من لیستی که درباره باشگاه پرسپولیس منتشر شد واقعی نبود. دوست ندارم رویانیان و دوستان پرسپولیسی‌ام را ناراحت کنم اما در آن لیست مبلغ قرارداد خلعتبری 750 میلیون درج شده بود در حالی که 2.5 میلیارد تومان بابت رضایت‌نامه‌اش به باشگاه عجمان داده شده است.

وی درباره مبلغ قرارداد 2 میلیارد و 300 میلیون دلاری تیموریان گفت: 500 میلیون تومان باید بابت رضایت‌نامه این بازیکن پرداخت می‌کردیم و نکته اینجاست که ما 500 میلیون پول رضایت‌نامه دادیم نه 2.5 میلیارد تومان. قیمت بازیکنان در سایت ترانسفر مارکت مشخص است. آندرانیک تیموریان پیشنهاد 7 میلیارد تومانی داشت ضمن اینکه او 2.5 میلیون یورو یعنی 10 میلیارد تومان می‌ارزد اما ما این بازیکن را با 2 میلیارد و 300 میلیون در استقلال نگه داشتیم.

فتح‌الله‌زاده گفت: ما هم موافق کاهش هزینه‌ها هستیم اما به‌شرطی که همه باشگاه‌ها این کار را انجام دهند. ایرادی ندارد؛ من به آندو تیموریان کمتر پول می‌دهم اما در کشورهای همسایه ما به او چند برابر پول می‌دهند.

وی درباره اینکه بیک‌زاده گفته رقم منتشر شده درباره قرارداد او واقعی نیست، گفت: رقمی که درج شده درست است اما بحث درباره میزان دریافتی است که حق با بیک‌زاده است. بخشی از پولی که به این بازیکن تعلق گرفته مربوط به سال گذشته است. در واقع این بازیکن 300 میلیون طلب داشته که در دریافتی این فصل او منظور شده است.

فتح‌الله‌زاده در بخش دیگری از گفت‌وگو با تسنیم درباره اظهارات واعظ آشتیانی تصریح کرد: ایشان حساب و کتاب متوجه نمی‌شود، من باید جواب کسی را بدهم که حساب و کتاب بداند. چه‌کسی استقلال را ورشکست کرده است؟ او خودش مصاحبه کرد و گفت که 7.5 میلیارد بدهی گذاشته که 3 میلیارد آن مربوط به سازمان تربیت بدنی بود. چطور واعظ بدهی سازمان وقت را برای خودش حساب می‌کند اما بدهی وزارت ورزش به من را حساب نمی‌کند؟

وی گفت: من 50 درصد تعهدم را انجام دادم اما آقای واعظ این چیزها را نمی‌داند. من یک ریال هم بدهی ندارم و هرچه بوده انجام داده‌ام اما 50 درصد وزارت ورزش مانده که البته قانون دست وزیر ورزش را در این راه بسته است.

فتح‌الله‌زاده یادآور شد: من گفته بودم 24 میلیارد بدهی داریم که بعد اعلام شد این مبلغ 40 میلیارد است. دلیل آن هم این است که 7 میلیارد آن مربوط به بدهی باشگاه از ابتدای تأسیس تا امروز بوده که وزارت اقتصاد و دارایی آن را اعلام کرده است. این جریمه 3 میلیارد بود اما به‌دلیل پرداخت نشدن 4 میلیارد به آن جریمه خورد.

وی اظهار داشت: 9 میلیارد بقیه هم مربوط به تعهداتی است که وزارت ورزش باید انجام می‌داد که نداد. در واقع من بدهی ندارم و خیالم از این بابت آسوده است. کارنامه من مشخص است اما من یک سؤال از واعظ آشتیانی دارم و تاکنون چند بار پرسیده‌ام که او جواب نداده اما باز هم می‌پرسم. آقای آشتیانی! شما که بدون تراز مالی از باشگاه رفتی چرا یک بار در این باره حرف نزدی؟ اگر تراز مالی داری آن را نشان بده. شما که حساب و کتاب نکرده‌ای و تراز مالی نداری چرا به دیگران خرده می‌گیری؟ او هیچ‌وقت جواب این سؤال را نمی‌دهد چون جوابی ندارد.

مدیرعامل باشگاه استقلال عنوان کرد: کمپ استقلال اکنون بالای 200 میلیارد ارزش دارد، حالا با این شرایط من استقلال را ورشکست کرده‌ام؟ استقلال اکنون بالای 500 میلیارد تومان دارایی دارد اما آشتیانی اینها را نمی‌بیند. من ایشان را به تقوای الهی دعوت می‌کنم.

فتح‌الله‌زاده گفت: اگر به من اجازه بدهند فهرست درآمدهایم را منتشر خواهم کرد تا همه‌چیز روشن شود. در 3 سالی که در استقلال بودم یک ریال هم بدهی نداشتم.

فتح‌الله‌زاده درباره اینکه روی تصمیمش برای رفتن از استقلال اصرار دارد، به تسنیم گفت: من می‌روم تا واعظ آشتیانی بیاید و استقلال را 20 سال دیگر به عقب ببرد. او یک دوره آمد و این کار را کرد و حالا هم می‌خواهد حتماً این کار را انجام دهد و استقلال با او بازگشت به عقب داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه استقلال تأکید کرد: آشتیانی دائم می‌گوید گودرزی به حساب و کتاب من رسیدگی کند. من می‌خواهم به ایشان بگویم: شما ناراحت نباش، خودم زودتر به وزیر ورزش می‌گویم این کار را انجام دهد. چند بار این حرف را می‌زنی، همه متوجه شده‌اند و دیگر نیازی به تکرار نیست.

فتح‌الله‌زاده گفت: واعظ آشتیانی استقلال را 20 سال به عقب برد و بعد از آن به هیئت مدیره استیل‌آذین رفت که این تیم سقوط کرد و بعد هم در هیئت مدیره داماش بود که این تیم هم به سرنوشت استیل‌آذین دچار شد و سقوط کرد. او با این کارنامه چطور به خودش اجازه می‌دهد درباره من حرف بزند؟ من در این 3 سال، سومی آسیا و چند جام داخلی گرفته‌ام؛ کدام مدیرعامل را سراغ دارید که در این مدت به این افتخارات رسیده باشد؟ با این حال من همچنان خودم را خادم استقلال و همواره بدهکار این تیم می‌دانم، نه طلبکار.

وی درباره اینکه آیا مسئولان فدراسیون فوتبال درباره اظهاراتش علیه کی‌روش با او صحبتی داشته‌اند یا خیر، به تسنیم گفت: حرفی به من زده نشده اما می‌خواهم به‌خاطر تیم ملی از کی‌روش حمایت و به او کمک کنیم.
منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار