در مراسم رونمایی از پوسترهای ایران جوان مطرح شد؛

هنر متعهد گره از معضلات می‌گشاید

در مراسم رونمایی از پوستر‌های ایران جوان به اهمیت هنر متعهد اشاره شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران، مراسم رونمایی از پوسترهای ایران جوان امشب با حضور "سعید جلیلی" عضو شورای عالی امنیت ملی، "محمدرضا زائری" مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه، حسینی عضو شورای کمیسیون فرهنگی مجلس در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.



در این مراسم سعید جلیلی گفت:
دلنشین‌تر از این نیست که حرف حق را به بهترین شکل و موثرترین شکل بیان کنند و تعریف من از هنر همین است که هنر توانایی در بیان آرمان و مباحث ضروری در رساترین شکل ممکن است. - See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930131001556#sthash.BDoi4vaR.dpuf
دلنشین‌تر از این نیست که حرف حق را به بهترین شکل و موثرترین شکل بیان کنند و تعریف من از هنر همین است که هنر توانایی در بیان آرمان و مباحث ضروری در رساترین شکل ممکن است
دلنشین‌تر از این نیست که حرف حق را به بهترین شکل و موثرترین شکل بیان کنند و تعریف من از هنر همین است که هنر توانایی در بیان آرمان و مباحث ضروری در رساترین شکل ممکن است. - See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930131001556#sthash.BDoi4vaR.dpuf

وی تصریح کرد: در حقیقت کسی که توانایی داشته باشد که بتواند در بیان یک آرمان و یک اصل به شکل زیباتر آن بحث مطلب و یا موضوع را بیان کند، خود هنر است و بنابراین این تفاوت هنرمند و غیر هنرمند است.

* هنر رحمانی انسان را به فطرت خودش توجه می‌دهد
 
وی اظهار داشت: هنر رحمانی هنری است که میتواند انسان‌ها را به فطرت خودشان توجه دهد. این هنر می‌تواند در شکل‌های مختلف بروز و ظهور کند.

جلیلی گفت: کاریکاتور شاید تنها یک تصور ابتدایی از آنچه که اقتضای آن است باشد و اگر بگویند که درباره این تصویر کاریکاتور یک ساعت صحبت شود، به معنای آن است که هنرمند توانسته عین یک تصویر را که شاید چند خط است، به صورتی بیان کند که قابلیت توضیح یک ساعته را داشته باشد.
 
وی اظهار داشت: خیلی از بچه‌های جنگ می‌نشستند و میخواستند از مظلومیت بچه‌های جنگ صحبت کنند. یک وقت هست که این صحبت‌ها در قالب هنری مثل فیلم آژانس شیشه‌ای حرف خود را میزند و کسان دیگر را متوجه آن حقیقت می‌کند.

جلیلی گفت: در تاریخ هم همین است. می‌بینید که برخی ازهنرهایی که شکل گرفته مثل ادبیات خود در نگاه اول چند کلمه‌ی ساده است اما میبیند که چندین قرن چند کلمه در کنار هم قرار گرفته تا مفهوم را بیان کند. مثل مصرع "توانا بود هرکه دانا بود" که قرن هاست به عنوان شعری با مفهوم استفاده می‌شود.

* هنر متعهد گره از معضلات باز می‌کند
 
جلیلی گفت: هنر متعهد هنری است که بتواند گره از معضلات و مشکلات باز کند. هنری که بیاید و وارد عرصه‌های واقعی انسان شود.

وی همچنین خطاب به هنرمندان گفت: با زبان هنر بپردازید به آنچه که امروز مورد نیاز جامعه‌ی شماست.

وی همچنین درباره‌ی اقتصاد مقاومتی گفت: اگر مفهومی با عنوان اقتصاد مقاومتی عنوان می‌شود، یک رویکرد است اگر هنر اینجا نیاید و این را به تصویر نکشد، اگر این مفاهیم را به جامعه نشان ندهد، پس هنر که می‌تواند این رسالت را ادا کند؟

* نهضت مردمی پوستر انقلاب
 
در ادامه‌ی این مراسم محمدرضا میری گفت:  این نهضت قصد دارد فرمایشات مقام مظعم رهبری را به مردم برساند.

وی گفت: در نهضت مردمی پوستر انقلاب در کنار همسنگران خود چند هدف مهم را پیگیری می‌کنیم که از آن جمله تولید اثر، از فرمایشات مقام معظم رهبری و نیز ایجاد جبهه و شبکه‌ای بین طراحان و علاقه مندان انقلابی است.

میری گفت: آنچه که امروز در نمایشگاه پوستر ایران جوان مشاهده می‌کنیم، محصول تلاش آن نهضت مردمی است که بخشی از آن در قالب 40 اثر برگزیده به نمایش گذاشته شده است.

وی درباره‌ی نمایش این پوسترها در سطح شهر گفت: برنامه ریزی برای اکران شهری برخی از این پوستر‌ها در سطح شهر تهران صورت گرفته است.

گفتنی است که نمایشگاه تا 7 اردیبهشت در مجموعه‌ی فرهنگی سرچشمه ادامه دارد.

انتهای پیام/‌ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین الله
۲۳:۴۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
دکتر عاشقتم همیشه بی طرفانه حرف حق رو زدی
آخرین اخبار