همزمان با هفته سلامت و با حضور فعالان عرصه سلامت؛

دومین همایش هنر و سلامت برگزار می‌شود

در آیینی به مناسبت هفته سلامت و با هدف ارتقاء سلامت روحی و جسمی شهروندان، دومین همایش هنر و سلامت با حضور پزشکان، پرستاران و فعالان عرصه سلامت در دو بخش علمی و نمایشگاهی برگزار می‌شود.

سید اسماعیل جعفرپور دبیر همایش هنر و سلامت، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت با عنوان « یک عمر سلامت با خود مراقبتی»، و برنامه‌های هفته سلامت که از ۱ تا ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود درباره محورهای موضوعی بخش علمی همایش گفت: بخش علمی همایش شامل سه رویکرد با محورهای یک عمر سلامت با خود مراقبتی، هنر در خدمت سلامت جسم و روان و سلامت شهری، ارتقای سبک زندگی است که پژوهشگران و اساتید حوزه‌های مختلف پزشکی به بررسی و تبیین این موضوعات خواهند پرداخت.

جعفرپور افزود: خود مراقبتی گام اول سلامت است. همین است که ما یاد بگیریم خودمان از خودمان مراقبت کنیم. بخش عمده سال‌های از دست رفته عمر در کشور ما به سبب مرگ زودرس و معلولیت ناشی از حوادث، بیماری‌های روانی و اختلالات رفتاری و همچنین بیماری‌های قلبی است. کاهش بار این بیماری‌ها قطعاً مستلزم ارتقای سطح آگاهی مردم و تغییر رفتار سلامت آنهاست. به همین منظور فرهنگ سرای کار با توجه به رویکردهای کلان سازمان فرهنگی هنری در جهت تعالی سبک زندگی ایرانی- اسلامی همایش هنر و سلامت را امسال با تجلیل از سلامت یاران و کار‌شناسان عرصه سلامت که نقش تأثیرگذاری در سلامت جامعه دارند برگزار می‌کند. 

وی همچنین از نمایشگاه آثار هنری پزشکان و پرستاران هنرمند در حوزه هنرهای تجسمی و ادبی در بخش دوم همایش خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری همایش هنر و سلامت از روز دوشنبه یکم اردیبهشت ماه نمایشگاه آثار هنری پزشکان و پرستاران هنرمند و نمایشگاه کتاب سلامت در مرکز آموزش‌های اجتماعی شهید داود حیدری افتتاح می‌شود و تا یک هفته دایر خواهد بود. که در این نمایشگاه نیز مجموعه متنوعی از کتب حوزه سلامت، بهداشت و پزشکی به علاقه مندان عرضه خواهد شد. 

دبیر همایش هنر و سلامت با اشاره به مشارکت خوب شهرداری و نهاد‌ها و مراکز حوزه سلامت در این همایش، گفت: این برنامه با مشارکت اداره سلامت شهرداری منطقه ۹ و مدیریت فرهنگی هنری منطقه۹ برگزار می‌شود و اداره کل سلامت شهرداری تهران، مرکز آموزش‌های اجتماعی شهید حیدری، مرکز مطالعات هنر و سلامت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۹، انجمن پرستاری، بیمارستان شهید مهدی شریعت
رضوی، بیمارستان قلب شهید رجایی و سایر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در برگزاری این همایش با فرهنگ‌سرای کار همکاری دارنند جعفرپور خاطر نشان کرد: آیین تجلیل از فعالان عرصه سلامت، به مناسبت هفته سلامت نیز برپا می‌شود

گفتنی است، دومین همایش هنر و سلامت روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در محل سالن همایش‌های مرکز آموزش‌های اجتماعی شهید داوود حیدری واقع در خیابان آزادی، خیابان استاد معین، میزبان پزشکان، پرستاران،  فعالان و پژوهشگران عرصه هنر و سلامت است. 

علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی تهران- بزرگراه یادگار امام جنوبی – تقاطع خیابان هاشمی – فرهنگ‌سرای کار، مراجعه و با شماره ۶۶۰۲۹۰۶۰ تماس بگیرند و یا به سایت فرهنگ‌سرا به نشانی www. Kar. Farhangsara. ir مراجعه نمایند.


انتهای پیام/
برچسب ها: هنر ، سلامت ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار