فصل جدید سرنوشت همراه اولی‌ها چطور رقم خواهد خورد

با تغییرات جدید تعرفه مشترکان دائمی 6 درصد به صورت حسابشان اضافه شده و هزینه‌ی جابجایی 100 درصد حذف خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نظر می‌رسد بهار بهترین فصل سال برای تغییر قیمت‌هاست، از تغییر قیمت بنزین و کرایه‌ها گرفته تا تغییر تعرفه‌ی تلفن که اتفاقا این مورد آخر امسال می‌تواند تولد دوسالگی‌اش را جشن بگیرد. اتفاقی که سال قبل همین روزها برای اولین بار در مجمع سهام داران همراه اول اتفاق افتاد و صدوقی مدیر عامل همراه اول، نوید فلت شدن تعرفه‌های مژکاله‌مهی این اپراتور را در سراسر کشور داد.

با این توضیح که با انجام این فلت سازی تماس هر مشترک همراه اولی با هر نقطه از کشور هزینه‌ی برابری خواهد داشت و دیگر چون گذشته فاصله‌ها تعیین کننده‌ی قیمت خواهد بود، و ستون هزینه‌ی جابجایی و بین شهری حذف خواهد شد.

طرحی که برای افرادی‌ که همیشه در داخل یک شهر تماس برقرار می‌کدند کمی گران تمام می‌شد اما صورت حساب برخی دیگر را تا حدودی کاهش می‌داد.

سال گذشته همراه اول روز‌های آغازین دولت جدید را به عنوان زمان اعمال تعرفه‌های جدید در نظر گرفت و در همان آغازین روز‌ها دکتر واعضی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با این تغییرات مخالفت کرد و اعمال آن ار منوط به افزایش کیفیت خدمات اراده شده از سوی اپراتور دانست و اینگونه بود که بعد از یک تاخیر نه چندان کوتاه، قبض‌های پاییز بدون تغییر در قیمت‌ها به دست مشترکان رسید، تاخیری که مشترکان همراه اول را نگران کرده بود و در آن زمان زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد تا زمان نهایی نشدن وضعیت تعرفه‌ها برای مردم قبض صادر نخواهد شد، البته بعد از یک تاخیر، قبض‌های شش ماه دوم سال 92 بدون تغییر در تعرفه‌ها به موقع صادر شد تا وزیر ارتباطات برای عمل به وعده‌اش در خصوص جلوگیری از افزایش تعرفه‌ها شهرت خوش قولی را از آن خود کند.

اما در سال 93 هم تغییر تعرفه‌ها عنوان مهم ترین اتفاق ارتباطی سال را تا امروز به خود اختصاص داده و بعد از اعلام عمیریان معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمارش معکوس برای اعلام تعرفله‌های جدید آغاز شد.

سرانجام بعد از گذشت یک سال این بار هم صدوقی در جمع سهام داران همراه اول از محاسبه‌ی نرخ مکالمه به صورت دقیقه‌ای خبر داد و مشخص شد مشترکان از این پس به جای پرداخت هزینه‌ی 51 ریال برای هر پالس شهری برای هر دقیقه 30 ریال پرداخت خواهند کرد. البته گفتنی است که پیش از این هر پالس به بیش از 2 دقیقه و کمتر از 3 دقیقه اطلاق می‌شد.

در تماس‌های بین شهری هم که حداقل تعرفه 33 تومان و حداکثر آن 86 تومان بود، به طور فلت همه با هزینه‌ی 53 تومان محاسبه می‌شود. یعنی 23 تومان گران تر از ارزان ترین تعرفه و 33 تومان ارزان تر از گران ترین آن‌ها و در عوض 100 درصد هزینه‌ی جابجایی حذف گردیده است. و در نهایت طبق گفته‌ی صدوقی مدیر عامل همراه اول، تعرفه‌ی مشترکان دائمی در نرخ مکالمه‌‌ی شهری 6 درصد افزایش خواهد داشت./گزارش از مهری اسماعیلی

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار