دانستني هاي استخدام؛

5 گام برای "استخدام" کار آموز

امروزه خیلی از افراد دورانی را به عنوان دوران کارآموزی می گذرانند تا به عنوان کارمند استخدام شوند اما برای استخدام کارآموز فرد باید دوران یادگیری را بگذراند و پس از انجام آزمون و کسب مهارت کافی در آن شرکت یا سازمان به استخدام در بیاید.

گروه بازار باشگاه خبرنگاران، از 5 گام اساسی برای استخدام کارآموز مطالبی گرد آوری نموده است.
 
1-دوره ی کارآموزی و شاگردی باید به نحو احسن صورت بگیرد.

این به این معنا است که شغل مورد نظر چه مهارت هایی نیاز دارد و کارآموز باید روی کدام مهارت ها بیشتر کار کند آیا این دوره باید تمام وقت باشد یا پاره وقت. گاهی اوقات کارآموزان مجبورند به صورت پاره وقت دوره ی آموزشی خود را بگذرانند اگر کارآموز شما دانشجو یا حتی محصّل است پس باید این دوره را به صورت پاره وقت بگذراند.
 
2-تصمیم بگیرید که چطور میخواهید کارآموز را استخدام کنید.

کارآموزان باید آن دوره ای را که لازم دارند تا مهارت شان تکمیل شود بگذرانند و پس از آن استخدام شوند. برای اینکه این استخدام به درستی انجام شود باید امکانات کافی برای کارآموز باشد تا بتواند به اندازه ای که نیاز دارد کار را یاد بگرید. در این شرایط سوپروایزر میتواند کارآموز را استخدام کند. اگر فکر می کنید که امکانات کافی برای آموزش به کارآموز ندارید پس باید از پذیرفتن آن خوددار کنید. جوانانی که تازه فارغ التحصیل شدند دوره های کارآموزی شان را می گذرانند تا در محیط کاری وارد شوند برای استخدام این افراد حتما باید دوره ای باشد تا آنها تجربیاتی هرچند اندک کسب کنند
 
3-یافتن فرد مناسب گام دیگری است که باید به آن دقت کنید.

استخدام یک شاگرد یا کارآموز یک تعهد بزرگ است و شما باید دقت کنید که آیا میتوانید برای کارآموزتان فرصت آموزشی ایجاد کنید یا خیر. کارفرمایان باید دقت کنند که شرایط سنی افراد مناسب گذراندن این دوره باشد کارآموز باید برای اهداف کاری این دوران را بگذراند و سپس استخدام شود شما باید دقت کنید که در این مدت میزان علاقه شخص به کار و روحیات وی را بسنجید اگر شخص برای گذراندن وقت به این دوره مشغول است پس باید از پذیرفتن آن خودداری کنید زیرا خیلی از افراد هستند که مایل به گذراندن دوره های کارآموزی اند و این فرصت از آنها گرفته میشود.
 
از طریق آگهی در روزنامه ها یا وب سایت های استخدامی میتوانید به جذب کارآموز بپردازید و در محیط تجاری خودتان مهارت ها را به وی آموزش دهید دانشجویان نیز از افرادی هستند که علاقمند به گذراندن این دوره ها برای زمان فارغ التحصیلی اند. آموزش های مقدماتی برای دانشجویان برای ورود به بازار کار بسیار مناسب است. برای تشویق و انگیزه ی بیشتر به کارآموزان حقوق اندکی را برای آنها در نظر بگیرید تا انرژی مثبت بگیرند.
 
4-برنامه ی آموزشی را سازمان دهی کنید.

شما باید برای آموزش به کارآموزان برنامه آموزشی و فضای کافی داشته باشید. برنامه ی آموزشی صحیح به کارآموزان کمک میکند تا بهتر و سریع تر کار را یاد بگیرند. پس از آموزش باید آنها را ارزیابی کنید و محک بزنید.

صدور مدرک آموزشی و یا گواهینامه ی تحصیلی برای کارآموزان بسیار خوب خواهد بود آنها میتوانند این مدرک را برای استخدام در هر جای دیگری استفاده کنند. روش ها و نکات مهمی که یک کارآموز در دوره ی آموزشی میگذراند میتواند در آینده کلید موفقیت وی محسوب شود.
 
برخی از سازمان های آموزشی هم هستند که دوره های مختلف را در انواع مشاغل برگزار میکنند و پس از آن برای کارهای عملی افراد را به شرکت های مختلف و سازمان ها معرفی میکنند در واقع شخص با هزینه های کمتر میتواند در این دوره ها ثبت نام کرده و آموزش ببیند خیلی از کارآفرینان نیز در حال حاضر به این کار مشغول اند. 

5-در این مرحله شما باید از کارآموزتان استخدام به عمل بیاورید.

پس از انجام مراحل استخدامی و تکمیل فرم های لازم و گذراندن دوره و کسب مهارت ها کارآموز میتواند برای شما کار انجام دهد.

در این مرحله شما کارآموزان را برای شروع کار رسمی دعوت میکنید و آنچه را که آنها در طول این مدت آموختند از آنها میخواهید البته گاهی لازم است قبل از شروع یک تست و آزمون از کارآموز به عمل بیاورید اما بعضا افراد میتوانند پس از مدت معین شروع به کار کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار