حیدر زاده خبرداد:

تولید خودرو با استاندارد یورو 5 از سال 97/ عرضه سراسری بنزین یورو 4 از خرداد 93

مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: بعد از تهران بنزین یورو 4 در هفت کلان شهر کشور توزیع خواهد شد.

محمد هادی حیدر زاده  مدیر کل محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران با اشاره به مصوبه هیات دولت در خصوص آلودگی هوا گفت: این مصوبه ویژه کلان شهرهاست و وظایف اصلی متوجه وزارت صنعت، نفت، وزارت کشور و محیط زیست است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور هماهنگ کننده‌ شهرداری‌هاست افزود: افزایش حمل و نقل عمومی با محوریت مترو، ارتقاء کیفیت خودرو به طوری که تا خرداد سال جاری خودرو سازان باید استاندارد یورو 4 را رعایت کنند و از سال 97 خودرو‌های تولیدی باید به استاندارد یورو 5 ارتقا یابند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران ادامه داد: همچنین سوخت خودرو‌ها نیز ابتدا باید به استاندارد یورو 4 و بعد به یورو 5 ارتقا یابد، هم اکنون نیز 122 جایگاه توزیع بنزین در تهران مجهز به سوخت یورو 4 هستند که بعد از پایتخت، سوخت با کیفیت در هفت کلان شهر دیگر کشور توزیع خواهد شد.

حیدر زاده با اشاره به از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده اظهار داشت: در این زمینه دولت باید حمایت بیشتری کند، این در حالیست که سهم محیط زیست در بحث هدفمندی یارانه‌ها با 2 اولویت افزایش حمل و نقل عمومی و تسریع در روند از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده پیش بینی شده است.

وی با اشاره به ورود جدی وزارت بهداشت در بحث آلودگی هوا تصریح کرد: آلودگی هوا مستقیما به وزارت بهداشت بر می‌گردد و در این بحث باید به طور جدی ورود پیدا کند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران سازمان محیط زیست را متولی این امر خواند و گفت: محیط زیست ناظر بر اجرای مصوبات است و همچنین افزایش جریمه از اختیارات سازمان است که در آیین نامه‌ اجرایی مشخص خواهد شد.

حیدر زاده در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه این مصوبه خیلی دیر تصویب شد، اما با توجه به مدت زمان کمی که دولت یازدهم فعالیت خود را آغاز کرده بسیار مثبت است و امیدواریم این مصوبه به لایحه آلودگی هوا در مجلس ختم شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
arsalan
۱۴:۳۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
یورو4 رو بسازید یورو5 پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
hamed
۱۲:۴۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
تو رو خدا این ماشین های که از خارج میان مصرف سوخت شون کمه عوارض گمرکی کمتر کنیم یا این که ماشین های داخلی رو به موتور های که شرقی می سازند مثل ژاپن مجهز کنید موافق ها لاک کنن
آخرین اخبار