کرمان/

25 درصد باغات کشور در استان کرمان است

استاندار کرمان گفت: استان کرمان در زمینه کشاورزی و صنایع گلخانه ای از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است ، به طوری که 25 درصد از باغات کشور را در خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، علیرضا رزم حسینی در دیدار با جمعی از هموطنان زرتشتی در کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای زرتشت، زرتشتیان را نماد نجابت، درستکاری و راستگویی دانست و افزود: مسلمانان و زرتشتیان با تعامل در یک جامعه زندگی می کنند.

وی با اشاره به راه اندازی شرکت توسعه کویر در استان کرمان ، خاطر نشان کرد: این شرکت از طرح های اصلی است که در دستور کار قرار دارد و با راه اندازی آن می‌توانیم‌ صنعت گردشگری و جذب گردشگر را در کویر کرمان دنبال کنیم.

رزم حسینی از وجود معادن زیادی همچون ذغال سنگ، فولاد، کرومیت، تیتان و سایر مواد نادر در استان کرمان خبر داد و افزود: استان کرمان در بخش صنعت و معدن حدود 20 درصد اکتشاف داشته است که اینها ظرفیت بالای استان را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه نخست کشور را، در زمینه صنعت و معدن دارد ، خاطرنشان کرد: این استان لقب بهشت معادن ایران را به خود اختصاص داده است.

رزم حسینی یادآور شد: دولت باید موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از سر راه بردارد و مسیر را برای بخش خصوصی هموار کند.

استاندار کرمان از واریز سرمایه اولیه، مکان یابی و مطالعه طرح پتروشیمی کرمان خبر داد و خاطر نشان کرد: نخستین بار در ایران از فن آوری جدیدی در پتروشیمی کرمان استفاده خواهد شد که امید است با کاهش تحریم‌ها در سال آینده انتقال این فن آوری صورت گیرد تا شاهد تحولی بزرگ در شرق کشور باشیم.

رزم حسینی تصریح کرد: مرحله نخست پتروشیمی بدون فن آوری قابل اجراست اما برای اجرای مرحله دوم به فن آوری مربوط نیاز داریم./س

برچسب ها: ظرفیت ، توسعه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.