آخرین رده بندی "خودروهای داخلی" از نظر کیفیت با صدر نشینی دوباره "ویتارا"

براساس آخرین رده بندی کیفی خودروهای داخلی در اسفند ماه سال گذشته در غیاب نیسان تیانا و مزدا 3، برای دومین بار پیاپی لقب با کیفیت ترین خودروی تولیدی به سوزوکی گرند ویتارا با 16.7 نمره منفی رسید.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران جدول رده بندی کیفی خودروهای سواری را منتشر کرد که بر طبق آن 21 خودروی سواری از لحاظ سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، ترمز، نفوذ آب، سیستم موتور انتقال قدرت، صداهای غیر عادی، رنگ، بدنه، تزئینات داخلی و خارجی و تجهیزات الکتریکی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

میانگین کیفیت خودروهای سواری تولیدی در اسفند ماه سال 92، 2.3 درصد کاهش یافت که دلیل اصلی آن مربوط به کاهش نمرات منفی خودروهای پژو 405 و پژو پارس خراسان است.

این گزارش می افزاید، غیبت مزدا3، نیسان تیانا سبب شد تا سوزوکی گرند ویتارا برای دومین بار پیاپی با 16.7 نمره منفی که در معیارهای بدنه و رنگ و بویژه تزئینات داخلی و خارجی کسب کرد در جایگاه نخست جدول جای گیرد.

مگان با 19.2 نمره منفی در زمینه رنگ، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیر عادی و بویژه بدنه و پارس تندر با کسب 20.6 نمره منفی در سه زمینه رنگ، تزئینات داخلی و خارجی و بدنه رتبه دوم و سوم جدول کیفی را از آن خود کردند.

جایگاه چهارم جدول با غیاب تندر 90 ایران خودرو به علت کاهش یا توقف تولید در اختیار تندر 90 پارس خودرو قرار گرفت که در معیارهای بدنه، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیر عادی و رنگ و بدنه 21 نمره منفی را کسب کرد.

این گزارش حاکیست، پژو 206 هاچ بک که به غیر از معیارهای سیستم تعلیق، ترمز و نفوذ آب در تمام زمینه ها نمره منفی کسب کرد به همراه پژو 206 صندوقدار که در تمام معیارها به غیر از ترمز و نفوذ آب حائز نمره منفی شد مشترکاٌ با 24.4 نمره منفی در رده پنجم جدول جای گرفت.

اما جدول کیفی رده بندی برای اولین بار شاهد حضور رانا با کسب جایگاه ششم این جدول بود که در زمینه بدنه، صداهای غیر عادی، سیستم موتور و انتقال قدرت و بویژه رنگ و تزئینات حائز نمره منفی 27.3 شد.

خودروی جک جی 5 با 48.6 نمره منفی در معیارهای ترمز، تزئینات داخلی و خارجی، رنگ، بدنه و صداهای غیر عادی در جایگاه هفتم و لیفان X60 که در همه زمینه ها به جز سیستم تعلیق، صداهای غیر عادی و تجهیزات الکتریکی 50.9 نمره منفی کسب کرد، در جایگاه هشتم جدول قرار گرفت که هر دو در زمینه بدنه بیشترین نمره منفی را گرفتند.

جایگاه نهم جدول از آن پژو پارس تولید خراسان با 51.8 نمره منفی است که بیشترین را در زمینه تزئینات داخلی و خارجی کسب و در معیار نفوذ آب حائز نمره منفی نشد.

سمند در حالی با 52.3 نمره منفی رتبه دهم را از آن خود کرد که در تمام زمینه ها بویژه تزینات داخلی و خارجی نمره منفی کسب کرد. پژو 405 تولید تهران نیز با 52.4 نمره منفی در رده ی یازدهم جدول جای گرفت که البته در تمام زمینه ها و بویژه تزئینات نمره منفی گرفت.

پژو 405 تولید خراسان که به غیر از معیار ترمز و نفوذ آب در سایر زمینه ها به خصوص در تزینات داخلی و خارجی نمره منفی کسب کرد جایگاه دوازدهم جدول کیفی را از آن خود کرد که البته در این جایگاه ام وی ام 530 و 315 نیز با 52.5 نمره منفی جای گرفتند.

رتبه سیزدهم جدول کیفی از آن تیبا با 62 نمره منفی است که در تمام زمینه ها به خصوص بدنه نمره منفی گرفت و ام وی ام X33 عضو چهاردهم این جدول شد با 65 نمره منفی که به غیر از تعلیق، صداهای غیر عادی، نفوذ آب و بویژه تزئینات در سایر معیارها نمره منفی بدست آورد.

شایان ذکر است، پراید 131 تولید سایپا با 80.8 نمره منفی که در تمام زمینه ها بویژه در تزئینات داخلی و خارجی کسب کرده در جایگاه پانزدهم و پراید 131 تولید پارس خودرو که 81.4 نمره منفی را در تمام معیارها کسب کرد در جایگاه شانزدهم جدول کیفی قرار گرفت.

گفتنی است، رتبه هفدهم این جدول به سایپا 132 با کسب 85 نمره منفی در تمام زمینه ها و بویژه تزئینات داخلی و خارجی رسید.

ام وی ام 110 با 85.4 نمره منفی که به غیر از معیار سیستم تعلیق، نفوذ آب و ترمز در تمام زمینه ها نمره منفی گرفت، بیشترین را در تزئینات داخلی و خارجی کسب کرد و در جایگاه هیجدهم این جدول جای گرفت.

برچسب ها: رده بندی ، کیفیت ، ویتارا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۲۰:۴۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
به نام خدا سلام من این اطلاعات رو برای درسم برداشتم با اجازه ممنون
آخرین اخبار