یاد بگیریم در مقابل حفظ سلامت خویش مسئولیم

خود مراقبتی گامی مهم و بزرگ در جهت حفظ سلامت افراد و آموزش مسئولیت پذیری هر فرد در مقابل سلامت خویش است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر سید مهدی طباطبائی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، با بیان این مطلب و با اشاره به شعار امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با عنوان "یک عمر سلامت، با خود مراقبتی" در مراسم افتتاحیه هفته سلامت در دبستان پسرانه جابربن حیان این شهرستان گفت: مقوله خود مراقبتی در حقیقت برنامه ای هدفمند است که به مردم می آموزد چگونه برای تندرستی خود، فرزندان و خانواده شان برنامه ریزی و از سلامت ذهنی و جسمی شان مراقبت کنند.

وی با اشاره به اینکه خود مراقبتی به وضوح باعث افزایش کارایی و مهارت های فردی می شود و یکی از مفاهیم اصلی برای تاکید بر رفتار سالم است ادامه داد: امسال نظام سلامت در سراسر کشور افزایش اطلاع رسانی در خصوص خود مراقبتی به مردم و بیماریابی را در دستور کار خود قرار داده است.

 وی همچنین به شعار سازمان جهانی بهداشت در روز بهداشت جهانی اشاره کرد و گفت: امسال شعار سازمان جهانی بهداشت "موجودات کوچک تهدیدات بزرگ" است که در این راستا و در مقوله بهداشت و سلامتی در استان بیشتر تاکید  می شود.

وی با بیان این که انتقال بیماری هایی مانند تب کریمه کنگو، سالک، مالاریا توسط ناقلین انجام می شود افزود: خوشبختانه با وجود روند رو به کاهش بروز موارد جدید مبتلا به این بیماری ها اما هنوز برای پیشگیری از ابتلا به آنها باید هوشیار بود.

بروشکی، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان هم در این مراسم با اشاره به احادیث و روایات گفت: سلامتی یکی از بزرگترین نعمات الهی است که غفلت از آن خسرانی عظیم است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که درد مشترک نسبت به مقوله سلامت نداشته باشیم و همه دستگاه ها با یکدیگر در راستای فرهنگ سازی در این مقوله گمراه نشوند توفیقی کسب نخواهیم کرد.

گفتنی است: در پایان این مراسم نمایشگاه نقاشی دانش آموزی با موضوع خود مراقبتی افتتاح شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: سلامت ، آموزش ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار