80 درصد مراقبت‌های پزشکی از خود فرد و سپس از خانواده‌ها شروع می شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: حفظ سلامتی مقوله ای چندوجهی است و تحقق آن نیازمند همکاری بین بخشی دارد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر اسماعیل ایدنی در مراسمی به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی سلامت  گفت: 80 درصد مراقبت های پزشکی و بهداشتی از خود فرد  و در مرحله بعدی از درون خانواده ها شروع می شود و نامگذاری هفته سلامت امسال به نام " یک عمر سلامت  با خود مراقبتی " در راستای جلب توجه عموم مردم و خانواده ها برای خودمراقبتی از درون خانواده است.

ایدنی گفت: تغییر الگوهای تغذیه ای نادرست مانند مصرف فست فودها و کم تحرکی از دوران کودکی آغاز می شود که این امر نیازمند مراقبت و توجه به کودکان در درون خانواده ها و دخالت والدین می باشد.

وی یادآور شد: همزمان با کنترل بیماری واگیردار به دلیل تغییر سبک زندگی شاهد گسترش بیماری های غیرواگیر مانند فشار خون، دیابت، اختلالات روحی، روانی و تغذیه ای و مصرف مواد مخدر هستیم که مواجه و مقابله با آنها روش های جدیدی را طلب می کند و نیازمند برنامه ریزی و جلب توجه عموم مردم به این بیماری ها می باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکید کرد: حفظ سلامتی یک مقوله چند وجهی است که برای تامین، حفظ و ارتقای آن نیاز به همکاری های چندبخشی وجود دارد که فقط مربوط به بیمارستان ها و بهداشت نیست.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور در پایان تاکید کرد:  آموزش و پرورش یکی از بهترین کانال های ارتباطی برای انتقال مفهوم سلامتی به درون خانواده ها است که باید بتوانیم از این ظرفیت بزرگ به خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار