سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت:

بچه‌ها را تشویق و تنبیه غذایی نکنید/ تأثیر خودمراقبتی والدین در سلامت کودکان

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت تأثیر خودمراقبتی والدین در سلامت کودکان را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر شهرام رفیعی فر گفت: مثلاً رفتار والدین چاق که وعده ها و مقادیر غذای بالایی در طول روز مصرف می‌کنند باعث چاقی کودک می‌شود.

وی افزود: به منظور پیشگیری از چاقی کودکان، می‌بایست خوردن میوه، مغزها و آب میوه‌های طبیعی را جایگزین تنقلات و نوشیدنی‌های صنعتی کرد.

دکتر رفیعی فر گفت: تماشای زیاد تلویزیون باعث تحریک اشتهای کودک و خوردن بیش از اندازه مواد غذایی پر کالری می‌شود. تماشای تلویزیون فعالیت بدنی کودک را کاهش می‌دهد و مانع از سوزاندن مقدار کالری جذب شده می شود.

 بچه ها را تشویق و تنبیه غذایی نکنید

وی با تأکید بر اینکه والدین از غذا برای تنبیه و تشویق فرزندانشان استفاده نکنند، گفت: هر بار که به همراه فرزندتان به سوپرمارکت می‌روید دنبال خرید موادغذایی سالم باشید. بستنی، شیرینی‌جات و مواد پرچرب کمتری بخرید و میوه و سبزی بیشتری در سبد خرید خود بگنجانید.

وی اضافه کرد: كودكان نياز به غذاي كافي براي رشد دارند ولي كالري اضافي و فقدان تحرك بدني می‌تواند آن‌ها را به سوي اضافه وزن سوق دهد.

دکتر رفیعی فر گفت: به کودک غذاهای سالم و میان وعده‌های سالم مانند میوه که در آشپزخانه خودتان موجود هستند، بدهید.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت با اشاره به الگو بودن والدین برای فرزندان، گفت: الگوی خوبی برای فرزندانتان باشید.جلوی تلویزیون به جای چیپس خوردن یک پرتقال پوست بکنید. به جای قند، کشمش بخورید و به جای آسانسور از پله استفاده کنید تا او هم از شما عادات خوب را بیاموزد.


انتهای پیام/
برچسب ها: تشویق ، تغذیه ، کودک ، اضافه وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار