نوک پیکان پرخوری آینده کودکان را نشانه گرفت

پرخوری در کودکان سلول‌های چربی کودک را افزایش می‌دهد و در آینده این سلول‌ها کم نمی‌شوند، بلکه فقط کاهش حجم می‌دهند و در سنین بالا‌تر با افزایش حجم این سلول‌های چربی، فرد دچار چاقی مفرط می‌شود.

دکتر سهیلا عباسی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شاخص وزن برای دختران زیر ۱۲-۱۰ سال و پسران زیر ۱۴-۱۳ سال نمودار رشد است و مقایسهٔ آنها با هم سالانشان است و بعد از این سنین از روی BM۲ اندازه گیری می‌شود.

دکتر عباسی اظهار کرد: معمولا برای کودکان رژیم خاصی داده نمی‌شود بلکه خوراکی‌های غیر مفید و پر کالری را از میان وعده‌ها حذف کرده و میوه و سبزی را جایگزین آن می‌کنند و هیچگاه نباید وعده‌های غذایی کودک حذف شوند.

وی در ادامه افزود: پرخوری در کودکان سلول‌های چربی را افزایش می‌دهد و در آینده این سلول‌ها کم نمی‌شوند بلکه فقط کاهش حجم می‌دهند و در سنین بالا‌تر با افزایش حجم این سلول‌های چربی، فرد دچار چاقی مفرط می‌شود و یکی از معضلات چاقی کودکان بلوغ زود رس است.

دکتر عباسی در پایان افزود: تغذیهٔ صحیح باید از سن کودکی آموزش داده شود، به طور مثال طبق تجربهٔ ۱ ساله‌ای که در مهد‌های آموزش پرورش به دست آوردیم، این بود که وقتی مواد معدنی و ویتامین‌ها را به کودکان شناسانده و آموزش‌های لازم را برای استفاده درست از مواد غذایی به کودکان آموزش دادیم، در پایان سال، بعد از بررسی مشخص شد که کودکان دائقه‌شان نسبت به غذا‌ها عادت کرده بود و نسبت به همسالان خود ۵-۶ سانتی‌متر رشد قدی بیشتری داشته در نتیجه با تغییر ذائقهٔ کودکان به سمت غذا‌های مغذی از چاقی آنها جلوگیری شده و رشد قدی مناسبی پیدا می‌کنند.


انتهای پیام/
برچسب ها: پرخوری ، چاقی ، چربی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار