اکبرپوردر گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برای پیشرفت درمان،طب سنتی را باطب مدرن باید پیوند داد/رهبرمعظم انقلاب سلامت را الویت اول کشور دانستند/

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:باید طب سنتی را با طب مدرن پیوند داد تا از این طریق به داروهای جدید‌تر و مطمئن دست پیدا کرده و این امر برای پژوهشگران باید امری حائز اهمیت باشد.

"امیرحسین اکبرپور" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق نظام سلامت بهداشت در ایران گفت: تکیه بر دانش بومی و بهره‌گیری از طب سنتی باید در نظام سلامت کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرند. 

وی افزود: باید طب سنتی را با طب مدرن پیوند داد تا از این طریق به داروهای جدید‌تر و مطمئن دست پیدا کنیم و این امر باید مورد توجه پژوهش‌گران قرار گیرد.
 
دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز فضاسازی برای تولید دارو در کشور را امری مهم تلقی کرد و تصریح کرد: اگر در کشورمان داروهایی تولید نمی‌شود، مسئولان باید برای دانشجویان،جوانان و متخصصان فضاسازی کرده تا بتوانیم به داروهای جدیدی که وارد می‌کردیم، دست یابیم.
 
اکبرپور با اشاره به اینکه اولویت‌های پیش‌گیری بر درمان امری مهم است، گفت: پروسه درمان پس از پیش‌گیری قرار دارد و در این امر باید به پیشگیری اهمیت بسیار داده و  در دسترس مردم قرار گرفته، تا آنها به سمت ایمنی قبل درمان پیش رفته و با تغییر کوچکی در روش زندگی خود قدم مفیدی بردارند، تا زمانی که می‌شود با کمترین هزینه در بعد پیشگیری پیش برویم.  
 
اکبرپور با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر "توجه به سلامت" امری در الویت اول کشور است بیان داشت: در سال‌های اخیر متاسفانه در اختصاص بودجه‌ها به میزان کافی در امر سلامت بودجه داده نمی‌شد، رهبر انقلاب توجه به سلامت را اولویت اول کشور اشاره کردند و زمانی که در اولویت اول بوده، مسلما توجه و بودجه بیشتری از سوی دولت باید به آن اختصاص داده شود تا توانسته از طریق یارانه دارو و کمک مالی به افراد خاص قدم مفیدی برداشته شود.  
 
وی در پایان به تکیه بر دانش بومی اشاره کرد و گفت: باید در نظام سلامت به سمت طب سنتی رفته تا در بعد درمانی از آن استفاده مفید شده، در بعد سلامت باید به سمتی پیش رفته که طب سنتی در تمامی دانشگاه‌ها تدریس شده و  کتب هم مانند سطح طب مدرن و طب سنتی ایجاد شده تا بتوانیم به پیشرفت درمانی در همه عرصه‌ها برسیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار