سریعترین و ارزانترین راه برای "لاغری" را اینجا بخوانید

از بین کلیه راههایی که برای تناسب اندام وجود دارد پیاده‌روی آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه است.

دکتر ابراهیم محمودی متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سعی کنید روزانه نیم ساعت پیاده‌روی تند یا یکساعت پیاده‌روی معمولی انجام دهید. انرژی که فرد با انجام 2 کیلومتر پیاده‌روی تند با سرعت 5 تا 6 کیلومتر در ساعت می‌سوزاند تقریبا با انرژی که صرف دویدن آرام در مسافت یک کیلومتر می‌شود مساوی است و اثرات مفید یکسانی بر تناسب اندام و سلامت شما دارد. 

وی در ادامه افزود: سعی کنید هر روز حداقل برای مدت نیم ساعت پیاده‌روی تند انجام دهید یا چهار بار در هفته و هربار به مدت یکساعت. 

وی ادامه داد: اگر شما فردی 75 کیلویی باشید و با سرعت زیاد به مدت یکساعت در زمین مسطحی پیاده‌روی کنید 300 کالری انرژی در هفته می‌سوزانید و اگر هر روز همین برنامه را جرا کنید 1100 کالری انرژی در هفته می‌سوزانید که برای تناسب اندام و سلامت قلب و عروق شما بسیار مفید است. 

وی در پایان گفت: در هنگام پیاده‌روی از کفش‌های مناسب استفاده کنید. کفشهای پیاده‌روی کف قابل ارتجاعی دارند. دستهایتان را هنگام پیاده‌روی تکان بدهید. این حرکت خوب است. دستها را از آرنج 90 درجه تا کنید و از شانه مانند دونده‌های حرفه‌ای تکان دهید این حالت موجب فعالیت بیشتر و سوختن 5 تا 10 درصد انرژی بیشتر نسبت به حالت معمولی می‌شود. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: لاغری ، پیاده روی ، کالری ، قلب ، عروق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار