توصیه‌های اورژانسی برای کنترل "آلرژی بهاره"

آلرژی بهاره یک مشکل شایع است که می‌تواند مشکلات فراوانی برای فرد ایجاد نماید اما با استفاده از راهکارهایی می‌توان از شدت این عارضه با روش‌هایی طبیعی کاست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ همزمان با آغاز فصل بهار یکی از مشکلات شایع میان افراد مشکل آلرژی و حساسیت بهاره است.

گفتنی است، حساسیت به انواع گرده‌ی گل‌ها و گیاهان سبب عوارضی مانند عطسه، سرفه، خارش گلو، آبریزش بینی،‌ خارش چشم و التهاب صورت می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پژوهشگران به افراد مبتلا به حساسیت‌های بهاره توصیه می‌کنند درها و پنجره‌ها را برای مدت طولانی باز نگذارند، ‌همین‌طور بعد از بازگشت به منزل حتما استحمام کرده موهای خود را به طور کامل بشویند، یکی از عوامل تشدیدکننده‌ی حساسیت‌ها آلوده شدن مجرای تنفسی به گرده‌ها می‌باشد که در این زمینه لازم است افراد بینی خود را به طور کامل با آب هر روز شستشو دهند.

از دیگر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز حساسیت و یا کنترل آن، شستن البسه،‌ ملحفه و بالش به صورت دوره‌ای،‌ جارو کردن و گردگیری انواع سطوح به ویژه با فیلترهای ضد حساسیت است.

پزشکان به والدین توصیه می‌کنند حساسیت در کودکان را جدی بگیرند و با پزشک متخصص مشورت انجام دهند زیرا عدم رسیدگی به حساسیت می‌تواند منجر به ابتلا به آسم پیشرفته در افراد شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: حساسیت ، بینی ، گرده گل ، عطسه ، سرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار