جعفري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ذخيره احتمالي "ذغال‌سنگ طبس" حدود يک ميليارد تن است

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی گفت: ذخيره احتمالي ذغال‌سنگ طبس حدود يک ميليارد تن و ذخيره قطعي اين مجموعه 400 ميليون تن است.

وجیه‌الله جعفری در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بیشتر معادن ذغال‌ به نهادهای دیگر همچون ذوب‌آهن و صندوق بازنشستگی واگذار شده‌اند اظهار داشت: شرکت تهیه و تولید از زمان واگذاری بیشتر عمل نظارت را انجام می‌دهد.
 
وی به کک‌سازی در کشور اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون در کک‌سازی زرند حدود 400 هزار تن تولید کک داریم.
 
به گفته جعفری، خرید ذغال از ذغال‌سنگ طبس، ذغال‌سنگ کرمان، البرز شرقی و البرز مرکزي انجام مي‌شود.

جعفري گفت: ذغال‌سنگ البرز مرکزي را بخش خصوصي بر عهده دارد همچنين ذغالشويي توسط اين مجموعه انجام مي‌شود.

وي ادامه داد: همچنين طرح‌هاي کک‌سازي در طبس کرمان در حال احداث است که ميزان توليد بيش از وضعيت کنوني خواهد شد.

مديرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به ضرورت احداث کوره بلند فولاد اشاره و تصريح کرد: 8 ميليون تن از 55 ميليون تن فولاد (در راستاي افق 1404) بايد از محل کوره بلند باشد.

*ذخيره احتمالي ذغال‌سنگ طبس يک ميليارد تن است

جعفري با بيان اينکه عمده فعاليت شرکت تهيه و توليد در حوزه اکتشاف و بهره‌برداري است، اظهار داشت: ذخيره احتمالي ذغال‌سنگ طبس حدود يک ميليارد تن و ذخيره قطعي اين مجموعه 400 ميليون تن است.

وي افزود: همچنين منطقه ذغال‌خيزي بين طبس و کرمان وجود دارد که با تکميل اکتشافات، طبس با توجه به پتانسيلي که دارد مي‌تواند به عنوان پشتوانه ذغال کشور باشد.

مديرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به بومي‌سازي اکتشاف و استخراج اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون اکتشاف و استخراج سنتي در کشور بومي است ولي در بحث مکانيزه استخراج مجبور به واردات هستيم.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار