نقد آثار مستندسازان برتر در شب های مستند / بزرگان مستندسازی در سری جدید

سری جدید این برنامه که به پخش و نقد آثار مستندسازان برتر کشورمان اختصاص دارد در 180 قسمت ضبط شد.

 به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه مستند؛ بابک میزانی تهیه کننده مجموعه « شبهای مستند » که سری قبلی آن با بازتاب خوب مخاطبان و اهالی فرهنگ مواجه شده بود ، ضمن اعلام این خبر افزود: در سری جدید به سراغ مستندسازان شاخصی که در دوره های گذشته بنا به دلایل مختلف همچون سفر به خارج از کشور نتوانستند در برنامه حضور داشته باشند، رفته ایم .

وی ادامه داد : همچنین دراین برنامه از حضور مستندسازان جوانی که در جشنواره های مختلف جوایز متعددی کسب کرده اند، بهره مند خواهیم شد.

میزانی گفت: شبهای مستند با حضور فیلمسازان و سعید قطبی زاده به عنوان مجری کارشناس به پخش و سپس نقد آثار برگزیده مهمان هر هفته می پردازد، ضمن این که در سری جدید در غیاب برخی مستندسازان به سراغ منتقدان حوزه سینمای مستند رفته ایم و منتقدان خوبی همچون سعید عقیقی به کارشناسان شبهای مستند اضافه شده اند .

این تهیه کننده حوزه مستند اضافه کرد : از آن جا که تعداد فیلمسازان حوزه مستند زیاد بود با موافقت شبکه مستند تصمیم گرفتیم تا در برخی هفته ها به جای برگزاری هفته بزرگداشت دو تا سه قسمت را به یک مستندساز اختصاص دهیم.

میزانی ابراز امیدواری کرد سری جدید « شبهای مستند » از 20 اردیبهشت ماه تا اواخر اسفند و این بار هر شب ساعت 23 به روی آنتن شبکه مستند برود.

گفتنی است همزمان با نخستین روزهای آغاز به کار شبکه مستند، مقدمات ساخت پردامنه ترین، گسترده ترین و مستمرترین برنامه شبانه نقد به عنوان شب های مستند در تاریخ تلویزیون ایران ریخته شد.

این برنامه در 430 قسمت ساخته شد که در آن آثار نزدیک به 150 کارگردان سینمای مستند ایران پخش و نقد شد که این برنامه ها به تناوب و بی وقفه، هر شب از شبکه مستند سیما پخش شده است.

مستندهایی از ادوار گوناگون تاریخ سینما و تلویزیون ایران تهیه، آماده پخش و به بهانه آن ها با سازندگان شان یا کارشناسان خبره این عرصه گفت وگو شده است؛ این برنامه مورد استقبال مخاطبان شبکه مستند و منتقدان و دست اندرکاران سینمای مستند قرار گرفت.


انتهای پیام/

برچسب ها: مستند ، شب ، نقد ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.