چه کسی گفته باید ادعای بی‌بی‌سی را باور کنیم؟!

بی‌بی‌سی با داخل زندان تماس تلفنی برقرار می‌کند و زندانیان هم که تبلت و موبایل داشتند، پس چرا فیلم یا عکسی از صحنه درگیری و ضرب و شتم‌ زندانیان تهیه نکرده‌اند که ادعای‌شان مستند باشد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران سید محسن میرشمسی از فعالان فضای مجازی در صفحه شخصی اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: اصلاً چه کسی گفته است ما باید ادعای "درگیری و ضرب و شتم شدید! زندانیان بند 350 زندان اوین توسط مأموران زندان" راکه عمدتاً از سوی رسانه‌های معاند و مخالف جمهوری اسلامی منتشر می‌شود، باور کنیم؟!

اصلِ این ماجرا مثل همه ماجراهای مورد ادعای جریان ضدانقلاب که پیش‌تر هم مطرح می‌شد، مشکوک و از اساس و پایه مورد تردید و زیرسؤال است.

دقیقاً همانند ادعای ضرب و شتم دختران میرحسین موسوی توسط مأموران وزارت اطلاعات که نهایتاً مشخص شد دختر موسوی ابتدا به سمت مأمور وزارت اطلاعات حمله‌ور شده و درگیری را شروع کرده است و ضرب و شتم خاصی هم در کار نبوده است.

وقتی شبکه بی‌بی‌سی وابسته به وزارت خارجه دولتِ خبیثِ انگلیس که همین چند روز پیش گزارش حقوق بشری علیه ایران منتشر کرد، صحنه‌گردانی این شایعات و ادعاها و خبرسازی‌ها را برعهده دارد، مشخص است که اصل ماجرا از چه قرار است!

بی‌بی‌سی با داخل زندان تماس تلفنی برقرار می‌کند و زندانیان هم که تبلت و موبایل داشتند، پس چرا فیلم یا عکسی از صحنه درگیری و ضرب و شتم‌ زندانیان تهیه نکرده‌اند که ادعای‌شان مستند باشد؟

نگویید که زندانیان نمی‌توانستند از صحنه درگیری مورد ادعای این جماعت عکس یا فیلم بگیرند. اگر درگیری مورد ادعای اینها شدید بوده، پس قاعدتاً حواس همه مأموران باید به درگیری بوده و به قول این رسانه‌های آن‌ور آبی، مأموران باید مشغول ضرب و شتم شدید زندانیان بوده باشند و لذا سایر زندانیان هم می‌توانستند به صورت پنهانی این صحنه را ضبط کنند، پس چرا این خبر صرفاً در حد یک ادعا و بدون انتشار هیچ‌گونه سند و مدرک منتشر می‌شود؟!

اینها که به راحتی با بی‌بی‌سی تماس تلفنی برقرار می‌کنند، می‌توانستند در زمان درگیری هم حداقل یک تماس تلفنی برقرار کنند و صدای داد و بیداد و فریادهای ناشی از این درگیری مورد ادعا را در بی‌بی‌سی پخش کنند!

ضمناً صحبت‌هایی که رسانه‌های آن‌ور آبی از قول خانواده‌های زندانیان منتشر کرده‌اند نیز نمی‌تواند به عنوان سندِ وقوع این اتفاق مورد استناد قرار بگیرد، چراکه این صحبت‌ها هم فقط صرفاً چند ادعاست؛ آن‌هم ادعاهای هماهنگ‌!

بندهِ حقیر هم می‌توانم هزاران ادعا را مطرح کنم و هیچ سندی هم برایش منتشر نکنم و اصرار هم داشته باشم که همه باید ادعاهای من را باور کنند.

مثلاً من ادعا کنم که یک بار خواستم با میرحسین موسوی مصاحبه بگیرم اما محافظان وی من‌را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند و موسوی هم با حرکت سر، اقدام محافظان خود را تأیید و تحسین کرد.

آیا این ادعای من را باید همه باور کنند؟!

ادعای ضرب و شتم شدید زندانیان بند 350 زندان اوین هم همین شرایط را دارد!

چه کسی گفته ما باید ادعای این رسانه‌ها راکه دشمنی‌شان با جمهوری اسلامی ثابت‌شده است، باور کنیم؟!

این پروژه مطمئناً بی‌ارتباط با مذاکرات هسته‌ای نیست؛ مذاکراتی که غربی‌ها علاقه دارند موضوعات حقوق بشری را هم وارد آن کنند!

بالاخره این روزها بهانه حقوق بشر برای فشار به ایران و تحریم ملت ایران به کرات از سوی غربی‌ها مطرح می‌شود تا روزنه‌ای برای تداوم فشارهای اقتصادی به جمهوری اسلامی و تحریم ملت ایران همواره فراهم باشد.

ادعای ضرب و شتم زندانیان بند 350 زندان اوین هم می‌تواند یک درگیری کاملاً ساختگی به منظور مستندسازی برای تداوم فشارهای حقوق بشری به ایران باشد.

یعنی خبر بسازند عده‌ای تا بهانه باشد در دست عده‌ای دیگر که تحریم کنند ملت ایران را!

علی ایحال این ادعا را نمی‌شود باور کرد!

هرچند که وزیر دادگستری گفته یک درگیری خیلی جزئی و مختصر بین دو نفر از زندانیان با مأموران بوده که شروع‌کننده این درگیری هم دو نفر از زندانیان بوده‌اند با این حال رئیس سازمان زندان‌ها که مرجع اصلی و ذیربط در این زمینه است، از اساس این درگیری را تکذیب کرده است!

در هر صورت باز هم این ادعا از اساس زیر سؤال و مورد تردید است و حتی اگر گفته آقای وزیر دادگستری درست باشد، این رسانه‌های معاند هستند که در این زمینه از کاه، کوه ساخته‌اند و در بوق و کرنا کرده‌اند!
برچسب ها: ادعا ، زندان ، تلفنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.