پرونده بررسی "امید" در سینمای ایران؛/ 4

امیررضا دلاوری:هیچ اتفاق خاصی در "سینما"و"تئاتر"رخ نداده است

امیررضا دلاوری بازیگر سینما و تلویزیون درباره وضعیت "امید" در آثار هنری می‌گوید.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ از روزی که سینماتوگراف وارد ایران شد و هنر سینما در این مملکت پا گرفت تاکنون هیچ وقت هنر هفتم ما در مدار ایجاد امید و اعتماد به نفس قرار نگرفته است.

"امید" با شانس باوری فرق دارد ما سال هاست که در این سینما با قهرمان هایی خوش شانس طرفیم، یعنی کسانی که خودشان در پدید آمدن موفقیت شان نقشی ندارند.

البته امروزه روز از همین هم عقب تر رفتیم و شخصیت های داستانی سینمای ایران نه تنها با نیروی اراده و اعتماد به نفس خود به جایی نمی رسند بلکه تمام دنیا هم علیه آن هاست.

سینمای سیاه سال های اخیر می تواند حتی انسان امیدوار را هم دچار یاس و افسردگی کند چه رسد به مابقی افراد؛ ناظر به همین مسئله ما پرونده ای را با نام امید در سینمای ایران باز کردیم و با اهالی سینما در این باب به گفتگو نشستیم که یکی از این مصاحبه ها را در ادامه می‌خوانید:

امیررضا دلاوری بازیگر سینما، تلویزیون و تئا‌تر، در گفتگو با خبرنگار ما درباره وضعیت "امید" در آثار نمایشی گفت: در چند وقت اخیر همه عادت کرده‌اند که از حال و هوای خود صحبت کنند و فقط می‌گویند که حال سینما خوب یا در برخی موارد بد است و به دنبال مقصر می‌گردند که چه کسی حال آن‌ها را بد کرده، افرادی هستند که در خوب یا بدکردن اهالی هنر تاثیر دارند.

وی ادامه داد: به اعتقاد من باید تدابیری اندیشید تا به وسیله آن بتوان "امید" را به سینما و تئا‌تر تزریق کرد، نه اینکه فقط از این مسائل حرف زده شود و مسئولیت این اتفاق را به گردن دولت انداخت تا آن‌ها کاری کنند. این قرار هست‌ها را باید هم از طرف دولت و هم از جانب اهالی هنر با چشم دید، در سینما در حال حاضر تا حرفی به میان می‌آید، همه می‌گویند حال ما خوب است.

این بازیگر عنوان کرد: چرا حال شما خوب است، همانند سرماخوردگی نیست که با خوردن دارو حل شود، کار‌ها در سینما و تئا‌تر باید به روال و به سمت جلو حرکت کند تا حال ما خوب باشد.

دلاوری تصریح کرد: اهالی سینما آن‌گونه که تصور می‌کنند، دارای اندیشه نیستند و هنوز بزرگان اهالی هنر و مردان دولتی نمی‌دانند که برنامه‌ای را در دستور کار قرار دهند و ما نیز در انتظار برنامه‌های آن‌ها هستیم تا پیروی کنیم.

دلاوری اظهار داشت: تا به امروز در تئا‌تر و سینما هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و اهالی هنر مثل سال‌های قبل کار خود را کرده‌اند، اما موضوع دریافت دستمزد‌ها همچنان ادامه دارد و با پرداخت نکردن دستمزد هنرمندان، اوضاع بدتری را پیش گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سینما ، تئاتر ، بازیگر ، برنامه ، دولت ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار