دانشمندان بزرگ همراه با پويا

انيميشن "دانشمندان بزرگ" ( شيخ بهايي ) به مناسبت روز بزرگداشت شيخ بهايي امروز ساعت 14:20از شبكه پويا پخش مي‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، فرخ يكدانه كارگردان انيميشن دانشمندان بزرگ به‌مناسبت پخش اين انيميشن از شبكه پويا  گفت: ساخت مجموعه دانشمندان بزرگ به سفارش مركز پويانمايي صبا ، از سال 85 آغاز گرديد و پس از توليد 33 قسمت ( با زمان كلي 430 دقيقه ) در سال 87 به پايان رسيد.

اين انيميشن كه به صورت تلفيقي از كاراكترهاي سه بعدي كامپيوتري و پس زمينه هاي  دو بعدي ساخته شده به معرفي بزرگان علمي و فرهنگي اين مرزو بوم به مخاطبين كودك و نوجوان مي پردازد .

وي افزود: از دوران كودكي به موضوعات علم علاقه داشتم وايده ساخت اين سريال نيز بر همين اساس در ذهنم شكل گرفت ، تصميم داشتم زندگي بزرگان همچون ابن سينا و زكرياي رازي تا دكتر معين وعلامه دهخدا را به شكلي جذاب و قابل درك پيش چشم كودكان ايراني مجسم كنم تا به ريشه هاي فرهنگي خود باور بيشتري پيدا كنند.

بايد گفت ، سبك بصري خاص و تركيب بندي تصاوير مبتني بر اصول روانشناسي نقاشي كودكان ؛ نگارگري ايراني و نقاشي قهوه خانه­اي جزو شاخصه هاي ويژه اين مجموعه است .

در عين حال برخورد فانتزي با فيلمنامه ، استفاده از طنز كلامي و تصويرگري و بهره‌گيري از شيوه سيال در ذهن در روايت داستان نيز تاثير زيادي در جذب مخاطب هدف ( گروه سني ب و ج ) و حتي افراد بزرگسال داشته است .

موفقيت مجموعه " دانشمندان بزرگ " در سايه اقبال عمومي و جوايزي كه در دوره پخش خود به ارمغان آورد.

از نظر سبك بصري ، موضوع و حتي شوخي ها تاثير زيادي بر توليدات پس از خود داشته و مي توان گفت به نوعي در اين زمينه جريان ساز بوده است.

با اين وجود به نظر مي رسد پرداختن به اين موضوع به دليل پتانسيل هاي موجود همچنان جاي كار دارد.

اهداي جايزه انيميشن سومين جشنواره توليدات تلويزيوني كشورهاي اسلامي به مجموعه دانشمندان بزرگ نشانگر توجه فرهنگ دوستان ايراني و اسلامي به جايگاه تاثير گذار بزرگان عرصه علم و فرهنگ در مشرق زمين و تاكيد بر لزوم بازنشناسي آن‌هاست.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشمند ، بزرگ ، سایه ، اقبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار