مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران :

آماتورها مجاز به برگزاری "نمایشگاه های تخصصی" در حوزه گردشگری نیستند

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: با ایجاد جدول زمانی و تشکیل ساختار جدید برای نمایشگاه های استانی دیگر افراد بدون تجربه مجاز به برپایی نمایشگاه و جشنواره در سطح استانی و ملی نخواهند بود.

به گزارش  حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان تهران رجبعلی خسروآبادی داشتن برنامه و سابقه برگزاری نمایشگاه های مرتبط را دو شرط اساسی برای تایید  مجوز در کمیته نمایشگاه ها ی میراث فرهنگی تهران عنوان نمود و افزود:  در اساس نامه جدید کمیته ، پرداختن به مقوله فرهنگ ایرانی اسلامی، توسعه گردشگری داخلی به ویژه توسعه گردشگری استان در تایید مجوز برگزاری نمایشگاه  از سوی اعضا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


خسروآبادی ادامه داد: در نمایشکاه های صنایع دستی مجری موظف خواهد بود تا فضایی را به بانوان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر قرار دهد.

وی در ادامه  اظهار داشت:  در پیشبرد  اجرای سیاست های رهبر انقلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی با برنامه ریزی های انجام شده در کمیته نمایشگاه ها بیشرین غرفه های نمایشگاهی به عرضه و معرفی تورهای داخلی اختصاص خواهد داشت و مجری موظف خواهد بود تا طبق درصد فضای مشخص شده نمایشگاه  اقدام به فروش تورهای داخلی کند.

وی در ادامه افزود: درخواست هایی در کمیته نمایشگاه های استان مطرح خواهد شد که حداقل شش ماه قبل از زمان برگزاری نمایشگاه به کمیته برگزاری نمایشگاها ارسال شده باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران تاکید کرد: در جدول نمایشگاهی دیگر شاهد برگزاری نمایشگاه در زمان اوج فروش مراکز اقامتی نخواهیم بود  و این نمایشگاه ها  در زمان هایی که استان با ورود و یا کاهش گردشگر مواجه خواهد بود برگزار می شود.و همچنین از تداخل برنامه های استانی  با نمایشگاه های ملی و  بین المللی نیز  جلوگیری خواهد شد .

خسروآبادی در پایان به مجریان نمایشگاه های تخصصی گفت: متقاضیان برگزاری نمایشگاه در هفته گردشگری بایستی از اکنون درخواست های خود را به کمیته نمایشگاه ها ارسال کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: نمایشگاه ، حوزه ، گردشگری ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار