"خرمگس" 4 و 5 اردیبهشت دو اجرایی می‌شود

به دلیل استقبال خوب نمایش "خرمگس" با نزدیک شدن به پایان اجراها در روزهای 4 و 5 اردیبهشت این نمایش دو اجرایی خواهد بود.


صادق ملکی کارگردان و بازیگر تئاتر، در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص بازی در اجرای نمایش "خرمگس" گفت: در واقع نویسندگی علی عابدی در این چند سال به پختگی لازم رسیده و او از همان ابتدای کارهایش به دنبال یک مدل نمادین نمایش نامه‌نویسی بود و به جرات می‌توانم بگویم که امروزه او در حوزه نمایش نامه‌نویسی صاحب سبک است.

وی افزود: نمایش نامه جدید عابدی با موضوع جنگ با نگاهی متفاوت کلمه جنگ را به چالش می‌کشد و شخصیت پردازی متفاوت این هنرمند را برای بازی در این اثر وسوسه کرد و آن را به عنوان یک اثر متفاوت در خاطرم ثبت می‌کنم، همچنین دو ماه تمرین مستمر در این کار سبب رسیدن بازیگران و عوامل به پختگی لازم هماهنگی برای اجرا شد و همین امر مخاطب را از دیدن نمایش راضی می‌کند.

ملکی تصریح کرد: بازیگران با تجربه از نسل‌های مختلف کاری، به همراه طراحی صحنه و نور جلال تهرانی در این اثر ظاهر خوبی را به کار بخشیده و استقبال خوب خیره‌کننده تماشاچیان از این اثرنمایشی با این که بدترین نوبت اجرایی به گروه رسیده گواه این ادعا است.

بازیگر نمایش خرمگس گفت: در این نمایش مردی پس از گذشت چند سال طولانی از زمان جنگ به یک شیوه عجیب به خانه‌ای می‌رسد و می‌گوید که او مرد این خانه است ولی ساکنان خانه او را نمی‌شناسند و حتی او هم ساکنین را نمی‌شناسد و در نهایت درگیری بین ساکنین پیش می‌آید و در بحرانی‌ترین شرایط، مرد دیگری سر می‌رسد و خود را مرد خانه می‌داند و در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که جنگ همه مردها را در خود قربانی کرد.

ملکی درخصوص مشکلات پیش رو افزود: من و گروه اجرایی و حتی جامعه تئاتر ایران شاید گله‌های مشترک زیادی داشته باشیم، اما اگر به اختصار این مشکلات را بررسی کنم می‌گویم متاسفانه دولت حمایت خود را از تئاتر کم کرده و ما شاهد این هستیم که به گروه‌ها کمک هزینه‌ای داده نمی‌شود و همه مخارج به گیشه و مقدار استقبال مردم وابسته می‌شود که این موضوع ضربه‌ای جبران ناپذیر به تئاتری‌ها و حتی فرهنگ تئاتری وارد می‌کند.

این بازیگر تصریح کرد: مسئولان تئاتر شهر در دادن نوبت اجرا دقت لازم را ندارند و در واقع می‌توانم بگویم که سازوکاری که برای سنجش اجراها در نظر گرفته شده، سنجش اشتباهی است و امیدوارم که به این مسئله رسیدگی شود.

ملکی خاطرنشان کرد: درروزهای 4 و 5 اردیبهشت به دلیل استقبال خوب تماشاگران نمایش "خرمگس" دو اجرایی خواهد بود.

گفتنی است: نمایش "خرمگس" همه روزه تا 5 اردیبهشت راس ساعت 19:30 در سالن قشقایی برای مخاطبان به اجرا درمی‌آید.

انتهای پیام/

برچسب ها: نمایش ، خرمگس ، تئاتر ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار