رئيس شوراي عالي انجمن حسابداران خبره ايران خبر داد

ارائه گزارش‌های حسابرسی در راستای کاهش سواستفاده‌های مالی

رئيس شوراي عالي انجمن حسابداران خبره ايران تاکيد کرد: در صورت بهره‌گيري از مکانيزم ‌هاي کنترلي حسابداري و گزارش‌هاي ارزشمند حسابداري و حسابرسي از سوءاستفاده‌هاي عظيم مالي و حيف و ميل منابع مالي جلوگيري خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ انجمن حسابداران خبره ايران خبر داد: ابوالقاسم فخاريان در آستانه برپايي" همايش تحولات پيش روي حرفه حسابداري و مالي در دوره گذار به محيط کسب و کار بين المللي" که 10 ارديبهشت در پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار مي شود، گفت: هر چند حسابداري و حسابرسي به عنوان دو حوزه پر اهميت در زمينه تحکيم کنترل هاي مديريتي، گزارشگري و تقويت نقش نظارتي در بنگاه هاي اقتصادي کشورهاي پيشرفته مطرح است اما  در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وي با اشاره به اينکه بازارهاي سرمايه و مالي قبل از هر چيز آينه و روايتگر رونق يا رکود اقتصادي کشور است، تصريح کرد: سودآوري و رشد بنگاه هاي اقتصادي که به عوامل و عناصر گوناگوني بستگي دارد، به طور مستقيم بر شرايط بازارهاي سرمايه و مالي تأثير همه جانبه مي‌گذارد.

فخاريان گفت: اگر برداشتن تحريم‌ها را به مفهوم وسيع گشودن درهاي رابطه و توسعه مناسبات اقتصادي با ديگر کشورها بدانيم، بايد آثار و نتايج اوليه‌اي همچون سهولت واردات مواد و قطعات مورد نياز صنايع، افزايش فروش نفت و توسعه صادرات غيرنفتي، گسترش مناسبات بازرگاني و اقتصادي با کشورها و در نتيجه حرکت به سوي خروج از بحران و رشد اقتصادي را در بر داشته باشد.

وي ادامه داد: با توجه به پيچيدگي‌هاي مرتبط با رفع کامل تحريم ‌ها و مشکلات اقتصادي انباشته شده سال هاي اخير، تأثير ياد شده در کوتاه مدت- يکساله - قابل ملاحظه نخواهد بود، ولي با فرض تداوم روند برداشتن کامل تحريم‌ها و تدابير اقتصادي خردورزانه به منظور رونق بخشيدن فضاي کسب و کار، بايد ازآثار مثبت گسترده‌تري برخوردار باشيم.

رئيس شوراي عالي انجمن حسابداران خبره ايران اظهار داشت: برگزاري "همايش تحولات پيش روي حرفه حسابداري و مالي در دوره گذار به محيط کسب و کار بين المللي"، نمونه و مصداقي از پاسخگويي انجمن حسابداران خبره ايران به تحولات اقتصادي جامعه است.

وي ادامه داد: اين انجمن خود را موظف مي‌بيند به سهم خود در مسير اين تحول، نقش حرفه حسابداري را تبيين کند به انتظارات جامعه اقتصادي و مديريتي کشور پاسخ گويد.

فخاريان افزود: در سميناري که پيش داريم، ضمن تحليل اقتصادي آثار و نتايج برداشتن تحريم‌ها که صاحبنظران اقتصادي کشور ارائه مي کنند ، نقش و وظايفي که در شرايط جديد بر عهده حرفه حسابداري و مالي ايران قرار دارد، با حضور استادان و متخصصان حسابداري و مالي کشور تشريح مي شود.

فخاريان افزود: مضمون و محتواي مقالات و مطالبي که در همايش ارائه مي‌شود از يکطرف رهنمودهاي لازم را به اهل حرفه به منظور پاسخگويي به نيازهاي بنگاه هاي اقتصادي و بازار سرمايه مي‌دهد و از سوي ديگر زمينه هاي ارتباط متخصصان حرفه حسابداري با مراجع اقتصادي و حرفه‌اي جهان را از لحاظ مدل و محتواي گزارشگري فراهم مي‌ کند.

همايش تحولات پيش روي حرفه حسابداري و مالي در دوره گذار به محيط کسب و کار بين المللي با همکاري انجمن حسابداران خبره ايران و با همکاري بانک پاسارگاد برگزار مي شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار