گلاب گیری در کاشان + تصاویر(11)

مراسم خود گواهی بر زندگی دوباره طبیعت دارد. طبیعتی که در هر فصلی ورق دیگری را از خود نمایان می کند. در بین کویر گرم و خشک با دشت بهشتی در ماه اردیبهشت مواجه می شویم، که در ذهنمان نمی‌گنجد.

به گزارش گروه استان‌ها باشگاه خبرنگاران، مراسم خود گواهی بر زندگی دوباره طبیعت دارد. طبیعتی که در هر فصلی ورق دیگری را از خود نمایان می کند. در بین کویر گرم و خشک با دشت بهشتی در ماه اردیبهشت مواجه می شویم، که در ذهنمان نمی‌گنجد.

در بین این خاک سخت کویر گل‌های ظریف و خوشبویی می‌رویند که با دیدنش، انگار به تماشای میان پرده های رنگارنگ نشسته اید. گلاب گیری، عرقیجات گوارا، کویر همراه با رایحه خوشبوی گل‌ها همگی در سرفصل های اردیبهشت تنها برای چند لحظه گنجانده شده است. طنازی طبیعتی که در فصل زمستان در خوابی طولانی چه افسون خودنمایی می‌کند.

 

در کنار افسونگری‌ها، کیمیاگرانی را می بینید که چگونه طنازی‌ها را در بطرهای خوشبویی آماده می‌کنند، تا در انتظار اردیبهشت دیگری آنها را در کنجی نگه داریم. کنجی که تکه‌ای از طبیعت کویر است.

کویری که در هر ماه چهره جدیدی از خود را به تماشا می‌گذارد. در سینه سختش گلها و گیاهانی را پرورش می‌دهد که نشان از نرمی در اوج سختی دارد.
















برچسب ها: کاشان ، گلاب ، اردیبهشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پيدايش
۱۸:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
لطفا از بزرگترين منبع تامين گل محمدي يعني برزك هم گزارشي تهيه شود.