مشاور وزير بهداشت در امور طب اسلامي:

حفظ حيات، شكوفايي عمر و بهره گيري از زندگي از مقدمات سلامت است

مشاور وزير بهداشت در امور طب اسلامي، سلامت را مقدمه لازم براي حفظ حيات، شكوفايي عمر و بهره گيري از زندگي عنوان كرد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دكتر محمد مهدي اصفهاني در اولين همايش ترويج سبك زندگي سالم با آموزه هاي طب ايراني كه در سومين روز از هفته سلامت در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد ضمن بيان اين مطلب افزود: سلامت از جنس امنيت است و سلامت و امنيت دو نعمت قدر ناشناخته هستند.

مشاور وزير در امور طب اسلامي با اشاره به اين كه سلامت علي رغم داشتن جنبه هاي مختلف يك مفهوم كلي و يكپارچه است، گفت: سلامت در مفهوم جامع، ابعاد معنوي، اخروي و روح و روان را در بر مي گيرد.

وي با اشاره به اين كه روح انسان به عنوان بخش ماندگار است، حيات جانداران را به 3 دسته حيات نباتي، حيواني و ملكوت تقسيم بندي كرد و افزود: حيات نباتي شامل انسان، حيوان و گياه، حيات حيواني شامل انسان و حيوان و حيات ملكوتي نيز فقط شامل انسان و فرشتگان مي باشد.

دكتر اصفهاني انسان را در مكاتب غير الهي موجودي مادي با هويت رواني عنوان كرد و گفت: در مكاتب الهي، انسان موجودي والا، مسئول، مقصود و خداجو، رو به كمال و معتقد به حيات واپسين است كه از اين رو بايد به سلامت روحي- رواني و معنوي آن توجه خاص و ويژه شود.

وي با اشاره به اين كه طب سنتي الهام گرفته از طب يوناني، ايراني، هندي، عربي و سرزمين هاي اسلامي است گفت: طب سنتي- اسلامي يك طب پيشرو و به روز است كه شامل تجارب، نوآوري ها و كشفيات دانشمندان سرزمين هاي اسلامي است.

مشاور وزير در امور طب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن اشاره به تعاريف مختلف انسان ها از خوشبختي، خوشبختي در آموزه هاي قراني را رضايت خدا از انسان و رضايت انسان از خداوند عنوان كرد و گفت: اگر تعريفي از سلامت بيايد كه فقط رفاه در آن باشد آن سلامت نيست چرا كه رضايت همتايي براي تعريف سلامت است.

دكتر اصفهاني سلامت از نگاه جهاني را هدفمندي در زندگي، تجربه تعالي، نمود اجتماعي و اخلاقيات عنوان كرد و افزود: از ديدگاه مكاتب الهي سلامت، خداشناسي، خداجوئي و خدامحوري، شناخت هدف زندگي، تلاش در جهت تكامل معنوي و خودسازي و توكل است.

گفتني است: همايش يك روزه ترويج سبك زندگي سالم با آموزه هاي طب سنتي امروز با حضور معاون طب سنتي، اساتيد و كارشناسان طب سنتي در سالن امام جواد (ع) وزارت بهداشت برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار