اردبیل/

خودکفایی بانوان کشاورز استان اردبیل در کشت زعفران

مشاور رئیس سازمان جهادکشاورزی در امور بانوان گفت: مطالعات تولید و کشت زعفران از ۱۰ سال قبل آغاز و بانوان کشاورز استان اردبیل در کشت این محصول به خودکفایی رسیده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ اشرف آقابراتی افزود: طرح مطالعاتی کشت زعفران از 10 سال قبل آغاز شده و عملیات اجرایی و بهره برداری این صنعت در استان اردبیل از سال 87 شروع شد و با مشارکت واحدهای مختلف جهاد کشاورزی تاکنون پیشرفت های بسیاری داشته است.

وی، با اشاره به اینکه زنان کشاورز برای کشت این محصول با استقبال خوبی نشان داده اند، گفت: اکثر سایت های زیر کشت زعفران توسط بانوان اداره می شود و توانمندی های بسیار خوبی برای تولید این محصول در استان اردبیل از خود نشان داده اند.

مشاور رئیس سازمان جهادکشاورزی در امور بانوان محصول زعفران تولیدی استان اردبیل را قابل رقابت با سایر استان ها دانست و افزود: زغفران تولیدی در استان اردبیل از نظر کیفیت، رنگ و طعم قابل رقابت با زعفران استان خراسان است.


آقابراتی گفت: این محصول تاکنون در شهرستان های خلخال، اردبیل، گرمی و نمین زیر کشت رفته و بهترین بازده را داشته و تاکنون 15 هکتار از اراضی استان برای کشت این محصول اختصاص داده شده است.

وی قیمت این محصول تولید شده را 7 تا 8 هزار تومان عنوان کردویادآور شد: تاکنون 40 کشاورز در استان برای کشت این محصول فعالیت داشته اند که اکثر آنها را بانوان تشکیل می دهد و در کارگاه های زیر کشت نیز از بانوان جویای کار برای تامین معاش بکار برده اند که این کارآفرینی موجب تغییر نگرش به وضعیت بانوان استان شده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، خودکفایی ، کشت ، زعفران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.