در گفتگوی رهبر و بختیاری با باشگاه خبرنگاران؛

حکم جابجایی رئیس سازمان زندان‌ها مربوط به سه هفته گذشته است و ربطی به وقایع اخیر ندارد / اسماعیلی "ارتقاء سمت" یافته است

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم و وزیر سابق دادگستری بر بی‌ارتباط بودن جابجایی رئیس سازمان زندان‌ها با مسائل رخ‌داده در بند 350 زندان اوین تاکید کردند.

مرتضی بختیاری وزیر سابق دادگستری در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حکم جابجایی غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندان‌ها و انتصاب وی به عنوان رئیس دادگستری استان تهران اظهار داشت: اسماعیلی به سمت رئیس دادگستری استان تهران منصوب شده و این به معنای جابجایی وی و ارتقاء سمت است. 

وی ادامه داد: حکم جابجایی رئیس سازمان زندان‌ها از سمت پیشین به سمت فعلی هیچ ربطی به وقایع و حوادث مربوط به بند ۳۵۰ زندان اوین ندارد و در این رابطه باید متخلفین مورد شناسایی قرار بگیرند.  
 
بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: جابجایی صورت گرفته مربوط به سه هفته پیش است و نباید آن را به حوادث مربوط به زندان اوین گره زد.

** رهبر: حکم جابجایی رئیس سازمان زندان‌ها هیچ ربطی به وقایع بند 350 اوین ندارد

 در همین راستا  نیز حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حکم جابجایی غلامحسین اسماعیلی رئیس سابق سازمان زندان‌ها و انتصاب وی به عنوان رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار داشت: بنده شاهد فعالیت‌های آقای اسماعیلی در امور مربوط به زندان و زندانیان بوده‌ام، چرا که وی به کمیسیون قضایی رفت و آمد داشته و فعالیت‌هایش مطلوب بود. 


 
وی با بیان اینکه اتفاقات و درگیری‌هایی که در بند ۳۵۰ زندان اوین صورت گرفته، هیچ ربطی به حکم جابجایی رئیس سازمان زندان‌ها ندارد، تصریح کرد: جابجایی اسماعیلی ربطی به وقایع اخیر ندارد، چرا که رئیس سازمان زندان‌ها مباشر قضایا و کار‌ها در زندان نیست. 
 
عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم در پایان خاطرنشان کرد: بنده نظرم نسبت به آقای اسماعیلی بسیار مثبت است و چنانچه در دستگاه قضا تصمیماتی گرفته می‌شود، لاجرم باید اجرایی شود.

گفتنی است آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا با صدور احكام جداگانه‌ای رؤسای جديد سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمينی و تربيتی و دادگستری كل استان تهران را منصوب كرد.

بر این اساس علی اصغر جهانگير به رياست سازمان زندان‌ها و غلامحسین اسماعیلی به عنوان رئيس كل دادگستري استان تهران و رئيس شعبه اول دادگاه تجديدنظر تهران منصوب شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار