اثرات مخرب کتب کمک آموزشی غیراستاندارد در ایام امتحانات دانش‌آموزان

مدیر کل دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی با اشاره به طراحی سوالات امتحانات دانش‌آموزان از کتاب‌های درسی، گفت: استفاده از کتب کمک آموزشی برای دانش‌آموزان و به ویژه دبستانی‌ها برای موفقیت در امتحانات توصیه نمی‌شود.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد ناصری،‌ مدیر کل دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی با اشاره به نزدیک شدن به ایام امتحانات و گرایش بیش ازحد دانش آموزان به استفاده ازکتاب‌های کمک آموزشی، اظهار کرد: کتاب درسی، تنها  مبنای طرح سوالات امتحانات در مدارس است.

وی عدم استفاده از کتب کمک آموزشی را منوط به بهره‌مندی کامل از کتاب درسی و معلم دانست و افزود: در مقطع ابتدایی به هیچ عنوان استفاده از این گونه کتاب‌ها را توصیه نمی‌کنیم.

مدیر کل دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی با اشاره به این‌که در پایه‌های بالاتر ممکن است به توصیه دبیر مربوطه برخی از دانش‌آموزان به کتب کمک آموزشی نیاز داشته باشند، گفت: اما این به این معنا نیست که لزوماً دانش‌آموز برای فهمیدن کتاب درسی نیاز به کتاب کمک آموزشی دارد.
 
ناصری بابیان اثرات منفی و مخرب برخی کتب کمک آموزشی بریادگیری وخلاقیت دانش آموزان،  اظهار کرد: در حقیقت این کتاب‌های کمک آموزشی نه تحقیق بنیان هستند ونه پژوهش بنیان.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار