بر طبق گزارش شرکت خدماتی Akamai

چین، خواستگاه بیشترین حملات سایبری

شرکت Akamai اعلام کرده است که چین منشأ 43 درصد حملات سایبری است و با کشورهای دیگر فاصله زیادی دارد. در میان دیگر کشورها, ایالات متحده 19%, کانادا 10%, اندونزی 5.7% و تایوان 3.4% از حملات سایبری را تشکیل داده اند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بنا بر گزارش اعلام شده توسط شرکت خدماتی Akamai  چهل و سه درصد از حملات سایبری کل دنیا از چین نشأت می گیرد.

چین این فاصله را با اختلاف زیاد نسبت به دیگر کشورها حفظ کرده است. این شرکت اعلام کرده است که چین منشأ 43 درصد حملات سایبری است و با کشورهای دیگر فاصله زیادی دارد. اما این دلیل نمی شود که چین را به خاطر تمام این حملات سرزنش کنیم.

شرکت خدماتی Akamai منابع حملات اینترنتی را با استفاده از IP آدرس آنها، مشخص کرده است. به عنوان یک مثال که در گزارش آمده است، می توان از یک روسی نام برد که حملاتی را به وسیله سیستم های درون خاک چین ترتیب داده است.

در میان دیگر کشورها، ایالات متحده 19%, کانادا 10%, اندونزی 5.7% و تایوان 3.4% از حملات سایبری را تشکیل داده اند. این شرکت با پیگیری IP آدرس ها متوجه شده است که در این حملات از 188 کشور و منطقه مختلف استفاده شده است.

این شرکت در آمار دیگری اعلام کرده است که میانگین سرعت اینترنت دنیا با 5.5%رشد به 3.8 مگابیت در ثانیه رسیده است. پیشینه سرعت ینترنت نیز با افزایشی 30% به 23.2 Mbps رسیده است.

میانگین بالاترین سرعت اینترنت با 21.9 Mbps, به کره جنوبی است و این در حالی است که هنگ کنگی ها سرعت 68 Mbps را تجربه کرده اند. سرعت میانگین اینترنت در ایالات متحده 10 Mbps و حداکثر سرعت اینترنت 43.7 Mbps است.

گزارش از پیمان مولاویردی

برچسب ها: akamai ، china ، cyberattack
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار