وزارت خارجه آمريکا درباره سفر اوباما به آسيا بیانیه‌ای صادر کرد/ کاخ سفيد: سفر اوباما به آسيا با هدف تحکيم و توسعه روابط است

وزارت امورخارجه آمریکا بیانیه‌ای درباره سفر رئیس جمهوری این کشور به آسیا منتشر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران   به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا،  وزارت امورخارجه آمریکا بیانیه ای درباره سفر "باراک اوباما" رئیس جمهوری این کشور به آسیا منتشر کرد.

 باراک اوباما از تاریخ بیست و دوم آوریل تا بیست و نهم آوریل به کشورهای ژاپن، جمهوری کره ، مالزی و فیلیپین سفر خواهد کرد. این پنجمین سفر رئیس جمهور به آسیا خواهد بود و در این مدت تمرکز مذاکرات وی بر روی مسائل منطقه آسیا و اقیانوس آرام و تعهد کشور به توازن مجدد در بزرگترین منطقه جهان خواهد بود.

در ادامه این مطلب آمده است: تمرکز دیدار رئیس جمهوری امریکا از کشورهای ژاپن،جمهوری کره؛ مالزی و فیلیپین بر روی اولویت های عمده کشور در منطقه از جمله  حمایت از توسعه دمکراتیک،توسعه همکاری‌های دو طرف اقیانوس آرام ، روابط تجاری و سرمایه گذاری در موسسات منطقه‌ای خواهد بود.


مقامات کاخ سفید واشنگتن اعلام کرده اند سفر رئیس جمهور آمریکا به آسیا با هدف توسعه و تحکیم روابط با کشورهای منطقه حوزه آسیا - اقیانوس آرام انجام شده است.

 سایت اینترنتی کاخ سفید اعلام کرد  اوباما سفر خود را به آسیا در حالی آغاز کرده است که این پنجمین سفر وی در طول ریاست جمهوری اش به آسیا محسوب می شود. اهمیت کشورهای حوزه آسیا- اقیانوس آرام از نظر سیاسی و راهبردی به گونه ای است که رئیس جمهور آمریکا برای پنجمین مرتبه عازم این منطقه از آسیا شده است. اوباما سفر خود را از ژاپن آغاز کرده است و پس از دیدار از کره جنوبی ، مالزی و فیلیپین به آمریکا باز می گردد. مقامات کاخ سفید می گویند این چهار کشور آسیایی حوزه آسیا - اقیانوس آرام اهمیت ویژه ای برای دولت آمریکا دارند و آمریکا خود را متعهد به حفظ  امنیت و ثبات منطقه ای آن‌ها می داند.  حمایت از توسعه دموکراتیک ، مدرنیزه کردن متحدان آمریکا در حوزه آسیا- اقیانوس آرام ، پیشبرد برنامه های تجاری و توسعه روابط تجاری بین آمریکا و این منطقه و همچنین پیشبرد پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک (اقیانوس آرام)، سرمایه گذاری روی نهادهای منطقه ای و عمیقتر کردن روابط فرهنگی میان کشورهای حوزه آسیا- اقیانوس آرام از جمله اولویت های مهم دولت آمریکا و اوباما در سفر به این چند کشور آسیایی است. مقامات کاخ سفید با اشاره به بخشی از برنامه رئیس جمهور در سفر به آسیا اعلام کردند اوباما پنجشنبه با آکاهیتو امپراطور ژاپن در کاخ سلطنتی توکیو دیدار می کند و  بعداز ظهر در یک کنفرانس خبری مشترک با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن شرکت می کند. رئیس جمهور آمریکا قرار است فردا بعداز ظهر به وقت محلی توکیو را به مقصد سئول پایتخت کره جنوبی ترک کند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار