تبریز/

مشهود بودن خسارات علف های هرز در زمین های بدن شخم

معاون مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آلودگی مزارع به علف های هرز خسارات ناشی از عدم کنترل مناسب در زمین هایی که از سیستم های بدون شخم و شخم کاهش یافته استفاده شده، مشهود است.

میرجواد تاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: بوجاری و پاک سازی بذور زراعی قبل از کشت نیز در کنترل علف های هرز دایمی موثر است.

وی تصریح کرد: کارشناسان پاک سازی ماشین آلات کشاورزی در زمان حرکت بین مزارع را راهکاری تاثیرگذار در کنترل علف ای هرز دایمی می دانند.

تاج الدینی ادامه داد: جلوگیری از آلودگی کانال های آبیاری به بذر علف های هرز با مبارزه شیمیایی و مکانیکی و استفاده از سیستم های آبیاری بارانی و قطره ای امکانپذیر خواهد بود.

معاون مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: علف های هرز آب بیشتری برای رشد خود نیاز داشته و از این شیوه تولید محصول را محدود می نمایند.

وی اظهار داشت: عمق نفوذ ریشه و سطح جذب آب و مواد معدنی در علف های هرز بیشتر است.

معاون مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: تناوب زراعی عامل موثری در کاهش علف های هرز دایمی است و بیشترین تاثیر مربوط به تناوب هایی است که نه تنها قدرت رشد و نمو بیشتری نسبت به علف های هرز داشته باشند.

تاج الدینی تاکید کرد: استفاده نکردن از کودهای دامی تازه و انبارسازی آنها در زیر پوشش نایلونی به مدت 3 الی 4 ماه برای از بین بردن بذر علف های هرز و به حداقل رساندن خسارت به محصولات زراعی است./
 
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: خسارات ، علف ، هرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.