بجنورد/

کشور دربهره وری بخش کشاورزی خیلی پایین است

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در كل كشور بهره وري در بخش كشاورزي خيلي پائين است و قابل مقايسه با ساير كشور ها نيست.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی استانداری،رحیم میدانی در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: عمده مصرف آب در کشور از جمله این استان در بخش کشاورزی است.

وی افزود: با توجه به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، ضروری است تا در بخش آب به ارتقای بهره وری بیشتر توجه شود.

معاون وزیر نیرو افزود: در صورت عدم چاره اندیشی در این حوزه، در آینده نزدیک با مشکلات اساسی مواجه خواهیم شد.

میدانی بر نقش موثر استانداران در ارتقای فرهنگ بهره وری آب تاکید کرد و گفت: باید جلو توسعه کشاورزی با استفاده از روش های سنتی گرفته شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، میانگین اجرای طرح های تصفیه فاضلاب در کشور را بیش از 40 درصد عنوان کرد و گفت: البته این رقم در استان خراسان شمالی 30 درصد است که نسبت به کشور پایین تر است.

میدانی با اشاره به درخواست استاندار خراسان شمالی مبنی بر شتاب گرفتن طرح ساخت سد قوردانلو در این استان گفت: طرح سد قوردانلو در مرکز پژوهش های مجلس در دست بررسی است و ما استدلال های علمی و محکمی برای اجرای این سد داریم.

استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار با اشاره به مشکلاتی که در بخش آب وجود دارد گفت: سیاست ما در استان نیز هدایت سرمایه گذاران به بخش صنعت است.

سیدعلی اکبر پرویزی با تاکید بر بهره برداری و بهره وری مناسب از آب اظهار داشت : در پایان سال 92 اعتبارات خوبی جذب استان شد که بیشتر این منابع را در زمینه آب و راه هزینه خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: تمام تعهدات سال 91 و 92 سفر مقام معظم رهبری به استان تحقق یافته اما برخی وزارتخانه ها به تعهدات خود عمل نکرده اند که برای تکمیل پروژه های نیمه تمام نیاز به توجه ویژه وزارتخانه ها داریم.

پرویزی افزود: اجرای سد قوردانلو برای تامین آب صنعتی استان در دست بررسی است که نیازمند همکاری وزارت نیرو برای تاکین اعتبار لازم برای اجرای این سد هستیم./س

برچسب ها: کشاورزی ، بهره وری ، پایین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.