مهارت شناخت از خود یک پیروزی بزرگ است

کسی که خود را می‌شناسد و احساس خوبی از خود دارد ،برای موفقیت بیشتر گام‌های موثری برمی‌دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از با اهمیت‌ترین عواملی که به ما کمک می‌کند تا در زندگی به موفقیت و پیروزی برسیم مهارت خودشناسی است یعنی خود را دقیق شناخته و احساس خوبی از خود داشته باشیم.
 
درضمن از آنچه که هستیم راضی و خشنود باشیم فکر می‌کنید کسی که احساس خوبی از خود دارد، دارای چه ویژگیهایی است؟
 
براین اساس فرناز طارمیان روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: از ویژگی‌های فردی که احساس خوبی از خویشتن دارد این است که خصوصیات مثبت، توانایی‌ها و استعدادهایش را بشناسد و آنها در زندگی فردی و اجتماعی خویش بکار ببرد.
 
وی افزود: از دیگر ویژ‌گی‌های این افراد این است که آنها نقاط ضعف و خصوصیات منفی خود را می‌شناسند و سعی در برطرف کردن و اصلاح آنها کند.
 
این روانشناس عنوان کرد: فردی که موفقیت‌ها و شکست‌های خود را می‌شناسد، به موفقیت‌هایش افتخار کرده و از شکست‌هایش درس عبرت می‌گیرد، مطمئنا احساس خوبی از خود دارد.
 
طارمیان متذکر شد، افرادی که حس خوبی از خود دارند، به خویشتن و دیگران احترام گذاشته، مسئولیت اعمال و رفتارهای خود را می‌پذیرند و همچنین برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند.
 
گفتنی است، فردی که خود را شناخته و احساس خوب و مناسبی از خویش دارد سعی می‌کند با استفاده از توانایی‌ها، استعدادهایش از نردبان ترقی بالا رفته تا به اهدافش برسد این شخص با اصلاح خصوصیات منفی و نقطه ضعفهایش برای زندگی شادتر و موفق‌تر گام بردارد.
 
فردی که خود و دیگران را دوست داشته باشد بی‌گمان شاد می‌شود. /گزارش از ایده مفرح

انتهای پیام/

برچسب ها: مهارت ، شناخت ، پیروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار