از هر چهار مورد "سر درد"، سه مورد ناشی از گرفتگی‌ ماهیچه‌ها است

از هر چهار مورد سر درد، سه مورد ناشی از گرفتگی‌ ماهیچه‌های بدن است و این سردرد‌ها اگر با عارضه دیگری همراه نباشند، به ندرت نشانه مشکل و اختلالی جدی هستند.

محمدعلی معظمی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عوامل تغذیه‌ای، شغلی، محیطی، نوشیدن کم آب و ورزش نکردن، به عنوان عوامل اصلی سر درد شناخته می‌شوند. 

وی گفت: البته در بسیاری از موارد علت بروز سردرد مشخص نیست و در درجه اول باید با روش‌های معمول برای پیشگیری از تشدید آن اقدام کرد. 

معظمی با بیان اینکه در اغلب موارد سر درد مشکل خاصی را به وجود نمی‌آورد، تاکید کرد: از هر چهار سردرد، سه مورد ناشی از گرفتگی ماهیچه‌های بدن است و این سردرد‌ها اگر با عارضه دیگری همراه نباشد، به ندرت نشانه مشکل و اختلالی جدی هستند. 

وی افزود: گرفتگی ماهیچه‌هایی که موجب بروز سردرد می‌شوند، به طور عمده در ناحیه پشت، گردن، فک و صورت دیده می‌شوند. 

معظمی خاطرنشان کرد: تمامی افراد جامعه در طول زندگی به دفعات دچار سردرد می‌شوند اگر فردی دچار سردرد‌های مکر شدید شد، باید به موقع به پزشک مراجعه کند. 

وی یاد آور شد: اگر سردرد شدید و مداوم بوده و فرد مبتلا اقدام خاصی برای درمان آن نکند، احتمال بروز آسیب‌های عصبی و برخی دیگر از آسیب‌های جدی وجود خواهد داشت. 


انتهای پیام/
برچسب ها: سردرد ، ماهیچه ، ورزش ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار