تبریز/

صادرات 37درصدی کشمش آذربایجان‌شرقی به خارج از کشور

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی از صادرات 260 میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان‌‌ به 28 کشور ‌خبر داد و گفت: میزان کشمش صادر شده‌ آذربایجان شرقی 37 درصد کشمش صادراتی کشور را تشکیل داده است.‌

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، فتحی در حاشیه جلسه تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به ارزش کالاهای کشاورزی صادراتی به خارج از کشور اظهار کرد: محصولات کشاورزی 12.2 درصد صادرات غیرنفتی استان را از آن خود ساخته است.

وی از افزایش 6 درصدی صادرات بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی در سال 92 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داد و افزود: صادرات سیب درختی استان در سال گذشته از نظر وزنی 14 هزار تن و از نظر ارزش 7 میلیون دلار بوده است که سهم آذربایجان‌شرقی از کل صادرات سیب کشور 6.5 درصد بوده است.

فتحی با بیان اینکه محصول کشمش با 117 میلیون دلار و 49 هزار تن وزن، بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی (45 درصد)را از آن خود ساخته است افزود: میزان کشمش صادر شده از آذربایجان شرقی 37 درصد کشمش صادراتی کشور را تشکیل داده و ارزش صادراتی هر کیلو کشمش 2.4 دلار بوده است.

معاون برنامه و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در 12 ماه سال گذشته، صادرات محصولات دامی از این استان 35 میلیون دلار بوده است که 13.5 درصد از صادرات آذربایجان‌شرقی را به خود اختصاص داده است که مهم‌ترین ارقام صادرات دامی بوده است. در زیر بخش زراعت نیز مهمترین محصولات صادراتی پیاز ، گوجه و هویج بوده است.

فتحی با بیان اینکه در زیر بخش صنایع تبدیلی نیز صادرات رب گوجه فرنگی و آب میوه عمده صادرات این بخش را تشکیل داده است، افزود: صادرات آب سیب در سال 92 به تنهایی به ارزش 2 میلیون و 500 هزار دلار بوده است.

 
انتهای پیام/س
برچسب ها: صادرات ، کشمش ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.