مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

130 نهاد و موسسه علمی و پژوهشی بن کتاب دریافت می‌کنند

"همایون امیرزاده" اعلام کرد: در مرحله دوم حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 130 موسسه و نهاد علمی به منظور پرداخت بن کتاب انتخاب شده‌اند.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتیمن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «همایون امیرزاده» مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز پرداخت بن کتاب به نهادها و موسسات علمی و پژوهشی خبر داد و افزود:‌ در اسفند سال گذشته فراخوان تقاضای نهادها و موسسات علمی و پژوهشی برای دریافت بن کتاب منتشر شد و  تا تاریخ 25 فروردین  سال جاری 270 نهاد و موسه پژوهشی برای دریافت بن کتاب ثبت نام کردند.
 
وی ادامه داد: پس از دریافت درخواست‌ها اقدام به پالایش لیست کردیم و تعدادی از درخواست کنندگان به دلیل نداشتن شرایط لازم از لیست حذف شدند و در مجموع 130 نهاد و موسسه علمی و پژوهشی واجد شرایط شناخته شدند.  
 
امیرزاده درباره شرایط دریافت بن کتاب از سوی این نهادها گفت: موسسات انتخاب شده در ابتدا آورده‌های مالی خود را در اختیار وزارتخانه قرار می‌دهند و بر اساس آن نیز میزان حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص خواهد شد و بین 5 تا 30 درصد به آن‌ها تخفیف  داده می‌شود. همه این موارد مشمول آن است که در ابتدا سهم آورده خود را ارایه کنند.
 
مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی درباره حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: این اقدام بر اساس دستورالعمل در 3 سطح حمایتی انجام می‌شود. اولین رویکرد ما حمایت از مراکز دانشگاهی و اساتید و دانشجویان است. دومین رویکرد وزارت فرهنگ و راشاد اسلامی نیز حمایت از کتابخانه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی است و در سومین سطح نیز موسسات خصوصی و غیر دولتی قرار دارند.  

وی ادامه داد: رویکرد اصلی وزارتخانه حمایت از دانشجو و مصرف کننده اصلی کتاب است و فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز کرده‌ایم. همچنین به منظور حمایت بیشتر از دانشجویان و متقاضیان کتاب نیازمند حمایت‌های بیشتر نهادها و موسسات هستیم.
 
بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار