یزد

30درصد جمعيت را جامعه كارگري تشكيل مي دهد/3 هزار نفر متقاضی بازنشستگی در یزد

مدیر کل تعاون ،کار و امور اجتماعی استان یزد در گفتگویی با خبرنگار ما،با بيان اينكه اكنون جمعيت يزد حدود يك ميليون و 30هزار نفر است، بيان كرد: جامعه كارگري 63 درصد جمعيت استان يزد را تشكيل مي دهند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد.

مدیر کل تعاون ،کار و امور اجتماعی استان یزد در گفتگویی با خبرنگار ما،با بيان اينكه اكنون جمعيت يزد حدود يك ميليون و 30هزار نفر است، بيان كرد: جامعه كارگري 63 درصد جمعيت استان يزد را تشكيل مي دهند.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد در پاسخ به سئوال خبرنگاري در مورد افزايش حضور كارگران غيربومي در استان يزد اظهار داشت: در استان يزد در حوزه مشاغل تخصصي، 95 درصد كارگران بومي هستند.

وي با اشاره به اينكه يزد در زمينه مشاغل خدماتي و كارگري ساده با كمبود نيرو مواجه است، خاطرنشان كرد: 75 درصد كارگران غيربومي در اين مشاغل مشغول به كار هستند.

رياحي تصريح كرد: در مجموع مشاغل تخصصي و خدماتي و كارگري ساده، مي توان گفت 80 درصد جامعه كارگري در استان يزد بومي هستند.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد در بخش ديگري از اين نشست در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد آمار سالانه بازنشستگان مشاغل سخت و زيان آور در استان يزد اظهار داشت: سالانه حدود سه هزار پرونده درخواست بازنشستگي زودتر از موعد در مشاغل سخت و زيان آور به اداره كار ارجاع مي شود كه 90 درصد اين پرونده ها، منجر به راي مشاغل سخت و زيان آور مي شوند.

رياحي يادآور شد: با بررسي هايي كه توسط بازرسان اداره كار و ... انجام مي شود، سالانه دو هزار و 700 نفر در قالب مشاغل سخت و زيان آور، زودتر از موعد بازنشسته مي شوند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت هفته كارگر، به تشريح اين برنامه ها پرداخت و اظهار داشت: غبارروبي مزار شهدا و شركت جامعه كارگري استان يزد در دعاي ندبه و نمازجمعه، ديدار جمعي از كارگران و و تشكل هاي كارگري و مديران شوراي رفاه با امام جمعه يزد، افتتاح ساختمان مديريت تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان يزد از جمله برنامه هاي هفته كارگر است.

رياحي همچنين تجليل از پيشكسوتان بيمه شده تامين اجتماعي، به صدا درآوردن زنگ هفته كارگر در مدارس، ديدار با خانواده هاي كارگر ايثارگر، عيادت از بيماران بيمارستان شهداي كارگر، تجليل از مخترعان و نخبگان عرصه توليد و صنعت با همكاري بسيج كارگري و ... را از ديگر برنامه هاي اين هفته برشمرد.

وي با بيان اينكه نظير اين مراسم در تمامي شهرستان هاي استان يزد نيز برگزار مي شود، عنوان كرد: ديدار جمعي از كارگران و تشكل هاي كارگري با مقام معظم رهبري و تجليل از كارگران نمونه كشور با حضور رياست جمهوري نيز از برنامه هاي اين هفته است كه از استان يزد نيز يك كارگر نمونه در حوزه صنعت،‌ مورد تجليل قرار خواهد گرفت.

مديركل تعاون،‌ كار و رفاه اجتماعي استان يزد اظهار اميدواري كرد: در هفته كارگر بتوانيم قدردان جامعه اي كه در عرصه كار و توليد نقش آفريني مي كنند و مهمترين ركن اقتصاد كشور به شمار مي روند، باشيم و بخشي كوچكي از زحمات آنها را جبران كنيم./ش
برچسب ها: کارگران ، در ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.