آهنگساز مجموعه خط:

موسیقی"خط" از سازهای زنده استفاده کرده است.

موسیقی سریال "خط" از سازهای اصلی و زنده ساخته شده است.

"مهدی زارع‌" آهنگساز سریال"خط" در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: از همان اوایل تولید سریال "خط" آهنگسازی کار به من پیشنهاد شد و به همین دلیل فرصت زیادی برای ساخت آهنگ داشتم.

وی افزود: با توجه به شخصیت"سیاوش" پسری از طبقه‌ی پایین جامعه، موسیقی دهه 60 و 50 و سنتی را انتخاب کردم.

"زارع" ادامه داد: تیتراژ ابتدایی سریال"خط" به نوعی روایت محلی از مجموعه دارد و داستان را از ابتدا تا انتها بیان می‌‌کند.

وی تصریح کرد: شخصیت تیتراژ زن تیتراژ در واقع بیانگر شخصیت "آشا محرابی" (سوگند) است که در انجام کارهایش تضاد وجود دارد و سپس با صدای سنتور و تعویض شخصیت"سیاوش" را نشان می‌دهد تیتراژ پایان می‌یابد.

"زارع" اظهار داشت: 80 درصد ازسازهای این سریال اصلی و زنده هستند و از صدای الکترونیک کمتر استفاده شده و نوازندگان در پشت صحنه سریال حضور پیدا می‌کردند و با حال و هوا نت خود را پیش ‌می‌بردند.

وی ادامه داد: از نکات مثبت آهنگسازی این مجموعه این است که نوازندگان حس و حال خود را به کار تزریق کردند.

این آهنگساز بیان کرد: سعی کردم آهنگ طنز این سریال به خاطر شخصیت داستان و هم‌چنین طبقه‌ای که در آن قرار داشت کاملا ایرانی باشد بنابراین از کمانچه و تنبک استفاده کردم.

زارع در خصوص کارهای قبلی خود خاطرنشان کرد: من تاکنون آهنگسازی مجموعه‌ها و تله‌فیلم‌هایی چون"معضل فراموشی"،"درباره زندگی"،"اسب بارانی" و "خاک، سیب،زندگی " را کار کرده‌ام.

گفتنی است؛ سریال"خط" به کارگردانی"عباس رنجبر" هرشب از شبکه 3 سیما ساعت 20:45 به روی آنتن می‌رود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار