برنامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

فولاد مردان ایران در مقابل سد کوچک قطر

هفته ششم دوازدهمین دوره فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۴ به پایان رسید و۱۶ تیم بر‌تر در این دوره از رقابت‌های آسیایی به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ با پایان یافتن هفته ششم، دوازدهمین دوره فوتبال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۴ پرونده این دوره از رقابت‌ها نیز بسته شد.   
 
در منطقه غرب آسیا و در گروه A تیم الشباب عربستان با ۱۵ و تیم الجزیره امارات با ۱۰ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند و دو تیم صعودکننده از این گروه هستند.   
 
در گروه B تیم‌های فولاد ایران و بنیاد کار ازبکستان با کسب بالا‌ترین امتیاز جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب کردند.   
 
تیم فولاد ایران با ۱۴ امتیاز صدرنشین و بنیادکار ازبکستان با ۸ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه B در مسابقات حضور دارند. در گروه C تیم‌های العین امارات با ۱۱ امتیاز و الاتحاد عربستان با ۱۰ امتیاز دیگر تیم‌های راه یافته به مرحله بعد هستند.   
 
در گروه D دو تیم الهلال عربستان و السد قطر هریک توانستند باکسب پیروزی بر حریفان خود و کسب ۹ امتیاز برای الهلال و ۸ امتیاز برای قطر راهی دور بعدی مسابقات شوند که برنامه بازی‌های تیم‌های منطقه غرب آسیا به این شرح است:   
 
تیم‌های الاتحاد عربستان و الشباب عربستان به مصاف یکدیگر رفته و قرعه دو تیم الجزیره امارات و العین امارات در برابر هم قرار داده است.  


 
دیدارهای رفت این مرحله روز سه شنبه ۱۶ و اردیبهشت ماه و دیدار برگشت روز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در گروهی دیگر تیم السد قطر با تنها نماینده کشورمان یعنی فولاد خوزستان به رقابت می‌پردازد که دیدار رفت در روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در دوحه و دیدار برگشت روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار خواهد شد.   
 
در منطقه شرق آسیا و در گروه E تیم پوهانگ استیلرز کره جنوبی با ۱۲ امتیاز و تیم سرزو اوزاکای ژاپن با ۸ امتیاز به ترتیب در رده‌های اول ودوم گروه خود قرار گرفتند و توانستند راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند.

در گروه F نیز تیم‌های اف سی سئول کره جنوبی و سانفرس استرالیا با امتیاز به ۱۱ و ۹دو تیم صعودکننده از این گروه بودند و در گروه G کشورهای چین و کره جنوبی توانستند تیم‌هایشان را راهی مرحله بعدی مسابقات لیگ قهرمانان کنند.   
 
تیم گوانگژوی چین با ۱۰امتیاز صدرنشین گروه و چونبوک موتورز کره جنوبی با ۸ امتیاز تیم دوم شدند.   
 
در آخرین گروه یعنی گروه H دو تیم وسترن سیدنی استرالیا با ۱۲ و کاوازاکی ژاپن نیز با ۱۲ امتیاز دو تیم صعودکننده هستند که به این ترتیب هریک با حریف خود به رقابت خواهند پرداخت.   
 
برنامه بازی‌ها به این شرح است:  

تیمهای چونبوک موتورز کره جنوبی در برابر پوهانگ کره جنوبی قرار خواهد گرفت و تیم سرز اوزاکا ژاپن به مصاف گوانگجوی چین می‌رود. این بازی به صورت بازی‌های رفت و برگشت انجام خواهد شد. بازی رفت در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه و بازی برگشت ۲۳ اردیبهشت برگزار خواهد شد.   
 
همچنین تیم‌های کاواساکی ژاپن و سئول کره جنوبی باید با یکدیگر به رقابت بپردازند و تیم‌های سانفرس هیروشیما ژاپن و وسترن سیدنی استرالیا رقبای یکدیگرند که بازی رفت این چهار تیم در روز چهارشنبه ۱۷اردیبهشت ماه و بازی برگشت در روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.  


 
لازم به ذکر است که در دور گروهی مبنای محاسبه رده‌های جدول به ترتیب براساس امتیاز، دیدارهای رو در رو، تفاضل گل و تعداد گلهای زده تیم‌ها بود. در مرحله یک هشتم نهایی در بازی‌های رفت و برگشت تیم مهر گروه دور گروهی میزبان بازی برگشت خواهدبود و همچنین مرحله یک چهارم نهایی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و دیدارهای نیمه نهایی در تاریخ ۲۲ و ۲۹ اکتبر ۲۰۱۴ برگزار خواهد شد و فینال نیز به صور‌تر فت و برگشت و در تاریخی که در آینده اعلام خواهد شد، برگزرا می‌شود.   
 
گفتنی است تیم استقلال تهران در مرحله گروهی به مصاف الریان قطر رفت که در ‌‌نهایت بازی با نتیجه ۳_۱ به سود استقلال تهران به پایان رسید. برای آبی پوشان ایرانی بوبکر کبه در دقایق ۵۴ و ۷۳ و محمد قاضی در دقیقه ۶۰ گلزنی کردند و فهد خلفان البلوشی در دقیقه ۸۱ توانست تک گل قطری‌ها را به ثمر برساند.   
 
در دیداری دیگر الجزیره امارت و الشباب عربستان در مقابل هم قرار رگفتند که در ‌‌نهایت الشباب عربستان با واردکردن دو گل به دروازه حریف پیروز میدان شد.   
 
لازم به ذکر است که این تیم عربستانی یک گل از تیم الجزیره امارات دریافت کرد.   
 
گفتنی است؛ در گروه یک تیم‌های الشباب با ۱۵ و الجزیره با ۱۰ امتیاز اول و دوم شدند و به دور یک هشتم نهایی راه یافتند. تیم‌های استقلال با ۷ و الریان با ۳ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند و حذف شدند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار